torsdag 11 juni 2009

Sommarlov nu...

... och det får bli som det kan. Eller rättare sagt, det får bli vad vi gör det till. Vad vi försöker att göra det till... Idag bestämde vi att ta en promenad till mormor och morfar. I surduggvädret...
Å de blev glada då vi dök upp, och bjöd både på kaffe med smörgås, och jordgubbar.

Sen gick vi förbi apoteket och köpte viktig "tjejgrej" till Carolina.

När vi gick ut därifrån så frågade jag Carolina om vi inte kunde gå in på HM... bara för kul, bara för att titta lite. Å jag kan faktiskt berätta att somliga av oss fick väldigt väldigt kul... iallafall om man heter Carolina, och skrattar så man nästan inte får åt sig luften för att hennes mamma provar en.... ja, jag tror att det heter push-up BH.
Men som hon skrattade.... tårarna som började rinna på henne... inne där i provhytten.
Å det är klart... visst hade jag väl sett eländet.... visst hade jag sett skinnlapparna som liksom trycktes ihop till rena russinbollarna... och när jag lutade mig lite fram så föll russinpåsarna, eller skinnlapparna bara över, och ut.... men jag konstaterade liksom bara faktum. Jag har ju inga bomber...
Men hon fick roligt....
Å då kunde jag ju bara bjuda på det... så till slut hade jag provat 4, eller var det 6 pushuppar.... skrattat lika mycket jag.... mannekängat och töntat på.... skrattat igen... och när vi till slut gick därifrån (utan vare sig pushuppar eller annat), så var jag ganska säker på att det var många i butiken som skakade på huvudet åt de i provhytten längtst till vänster....

Ja, så det blev en härlig dag idag också.... tack vare mormor och morfar, skinnlappar och pushuppar!

8 kommentarer:

chaos sa...

Det var storsint av dig, att bjuda på det. Men det vet jag ju att du är en storsint människa, med ett varmt och stort hjärta! Och vad härligt att få skratta så tillsammans! Det bjuder på många många solstrålar att spara till en gråtrist dag!

Stor varm kram!

bittan sa...

Det låter som Ni haft en rolig dag ihop

Kram Bittan

Pärlan sa...

Bara så härligt att ni kan ha skoj tillsammans.
Kram till er båda

Nina sa...

Vem som helst kan bli galen av att prova dessa pushuppar... en är för stor, en för liten...

eller så har man inget att stoppa däri. Nä, jag har slutat att shoppa bh på HM. Men skönt att ni fick lite kul i alla fall. Ibland kan man behöva skratta åt "liksom ingenting"... eller som en pushuppar-bh :)

Kraaam

Di sa...

Å vad härligt ni hade det, det är precis de minnen som värmer ett hjärta när det blir kyligt emellanåt, små saker som man kan skratta riktigt gott åt...Varm kram och tack för din goa kommentar.

trollmor sa...

Ha ha ... det där var faktiskt riktigt kul.
Nu längtar jag efter värme och sol.
En ledtråd till. Ni måste åka bil en stund med mig.Ni ska åt mitt håll.Ta med mat till Pontus P.
Vi kommer att få se en massa båtar men vi ska inte åka i nån.Ha ha nu har jag satt griller i huvudet på er.
Kram ewa

Eleonora sa...

Jaaa du, det drabbar oss alla förr eller senare - jag menar skinnlappar odyl. Men det var då helt fantastiskt att ni kunde skratta bort det. Varför köpte du inte en push-up?
Nu reser jag bort en vecka och kan inte titta in till dig som jag brukar varje dag. Bara så du vet.
Men så snart jag är hemma igen kommer jag tillbaka. Ha nu ett skönt sommarlov - som ju börjat så kul och bra! Många kramar!

Gisan sa...

Det låter som en härlig dag! Skönt att det är så bra med mormor och morfar :-) Kramar...