fredag 19 juni 2009

Midsommarafton...



... och Carolina och jag är bjudna på "ja, det blir ju inget märkvärdigt-middag" hos mamma och pappa ikväll. Men känner jag mamma rätt så blir det nog både det ena och det andra som hör till en riktigt god sommarmiddag...

Utan deras omtanke så skulle det ha blivit en fasligt trist midsommarafton...

Till dig som läser... en varm kram från mig, och en sommardikt om att våga.

Balansgång på vass egg

då ljuset vibrerar

i en främmande tonart

ställer frågan

om du vågar falla framåt i forsen

eller går bakåti fjolårsgräsets trygghet

(Nattvandraren...)

Hoppas ni alla får en riktigt fin och varm midsommar tillsammans med de som står ert hjärta nära...

........

Vi åker inte ut till SE. Samvetet göms... det får jag ta sen.

10 kommentarer:

Bloggblad sa...

Ha det så skönt. Och det där samvetet... det är nåt som du ska operara bort. Det är släkt med jante-lagen. Ingen anledning att du har dåligt samvete för att SE råkat få en tråkig sjukdom. Ingen människa kan göra mer än du gör - jag minns hur svårt det var när han bodde hemma, och nu skriver du alltid att han är glad, att ni har kul och skrattar... Det är inte alltid det är så positivt mellan två friska makar.

Bort med samvetet, SE har det bra. Njut av ditt och dotterns och familjens övriga liv.

Klämkäckt? Nej, men för att du ska orka, våga ta in ditt eget liv och inte bränna ut dig.

Stor kram!

Ingrid sa...

Tack för din hälsning Elisabeth!

Jag önskar er en riktigt härlig midsommarhelg tillsammans med din familj.

Helgerna är alltid extra tuffa när tillvaron stjälpts överända. Man vill att allt ska vara som förr, men förr kommer aldrig tillbaka.

Kram Ingrid

Gisan sa...

Glad midsommar! Så härligt att mormor och morfar finns. Kramar...

Annela sa...

Ha det så gott och njuut av sommarmiddagen. Jag gör som du, går inte till pappa idag, men det dåliga samvetet finns där hela tiden. Jag vet att han har det så bra där han är och att han är så väl omhändertagen och att jag inte ska ha dåligt samvete, men lik förbannat sitter det på axeln och gör sig påmint då och då.
Kramar, vännen....

Vida sa...

Varm midsommarkram och tack snälla för dina ord hos mig.. kanske jag ska samla lite mod och läsa in några rader.

Kram igen och TACK!
från Liv

Christer sa...

Glad midsommar på er!

Jag hoppas, ber och tror att du kommer att få en riktigt bra kontaktperson som ska bli till både stöd och glädje.

Anonym sa...

Tack!

Önskar er en underbar Midsommar!!

Massor med varma Midsommarkramar till fina er!!

*Kramar om* länge....

Tussegumman sa...

Elisabeth min vän jag önskar dig en fin midsommarhelg med allt som hör till. Njut med Carolina och din mamma och pappa. Detta är en helg då man behöver få ladda batterierna. Önskar er allt gott/Mång kramar Tussegumman

Katarina sa...

Hoppas midsommaraftonen var härlig. Och att helgen fortsätter lika.
SE har det bra!
Nu ska även du ha det. Så njut av helgen!!
Kramar

Laila sa...

Ni måste få lägga undan SE ibland för er egen överlevnad.
MEn jag förstår attd et gör fruktansvärt ont.
Bamsekram på dig.