onsdag 10 juni 2009

Ketchupeffekt...

... blir det på somliga dagar. Idag har det varit en sådan dag....

Carolina som hade avslutning på skolan. Men dit fick ju inga föräldrar komma.... "men mamma, det är ju bara första året, det är ju inga föräldrar som kommer då..." sa hon. Så jag fick vackert vänta på henne i Rådhusparken.
Men vi avslutningsfikade på båt..... nej, det gjorde vi ju inte alls! För "fikabåten" var stängd, och "matbåten" serverade bara dyr pasta med skinksås. Så vi avslutningslunchade på kinarestaurangen ovanför kajen istället! Funkade mycket bättre....
När vi sedan gick mot Rådhustorget för att titta på alla studenter, så sa Carolina:
"Mamma, nu är det bara en som fattas.."
"Ja, jag vet.... pappa."
"Ja, han skulle ha varit här med oss nu." Jag hörde hennes längtan. Kände den jag också. Man känner.... och går vidare. Här och nu. Måste man.

Sen så stod vi en bra stund och tittade på studenterna... och när vi sen gick hemåt så hade vi "ja, vi har tagit studenten" ringande i öronen, och en liten latte från Sandy´s i handen. Å vi pratade om hennes betyg... hennes drömmar.... hennes framtid. (Å det .... det är det allra allra viktigaste i det här... att hon vågar börja drömma lite igen.... se framtiden försiktigt... och hoppas på både det ena och det andra för sig, i sitt liv!)

Så det blev en bra avslutningsdag.... lite svårt när tänket på SE kom... men vi fixade till det rätt bra ändå, tycker jag.

..........

Jonas ex E kom hit en sväng, och hon fick lite pepp och kaffe!

..........

Var och uppvaktade lillebror F:s flickvän som fyllde år idag. Fick "åka snålskjuts" på presenten med mamma och pappa. Gofika blev vi bjudna på. Å som "grädde på moset" fick jag två parfymer som hon hade haft, men som nu inte passade henne riktigt... vad glad jag blev!! Då det ju är lite tomt på den fronten nu.... tack tack snälla!

.........

Så en bra dag.... på många sätt.
Men nu är både jag och Carolina helt slut på...

9 kommentarer:

trollmor sa...

Vilken underbar dag ni har haft. Tänk nu är det sommarlov för er.
Blir lite avis när ni andra får gå på skolavslutningar och äta och fika. Sånt är borta sen flera år sen i denna familj. Nu går jag bara och längtar till nästa torsdag då jag får hämta hem dottern från flyget och då får hon vara "hemma" ända till mitten av augusti.Hoppas att hon hinner få va ledig lite så vi kan hitta på något.Midsommardagen ..ja kläder efter väder kan jag säga.Ni får inte ha bråttomt hem.. fler ledtrådar kommer.hi hi
Kramis ewa

Anonym sa...

Hej!Av en händelse hittade jag din blogg som grep tag i mig ordentligt,så nu sitter jag här med våta ögon.Så fint du skriver o vilken fin dotter!Men vem är Pontus?Tappade glädjen för 1år sedan;men har hittat tillbaka o är nu glad för sådant jag inte kunde se förut.Tänker följa din blogg om jag får.Kram o god natt.A

Eleonora sa...

Så trevligt ni har haft det, Carolina och du. Middag på restaurang och lattefika och besök hos F:s flickvän.

Härligt att skolan nu slutat och grattis till Carolina för att hon grejat det så bra.

Ha det gott och stor kram

Lena sa...

Jodå, jag är här..... varje dag. Men lämnar inga större spår efter mig!
Hummar. Nickar. Fnissar igenkännande. Känner och förstår.

I fredags vinkade jag till dig, sände tankar, kände du det. När vi stormade förbi på vår husvagnsköparresa till Hälsingland.
På lördagen likaså, men då var det mera sansat körande för då var snigelhuset med, det nya.
OM, om om inte om varit, så skulle vi stannat för... men du vet hur det är... bråttom, bråttom. Först de 75 milen till titten. (vi var framme klockan åtta på kvällen) å på hemvägen vill man ju bara hem...
Nästa gång. Då ska vi stanna.....
/Lena

Elisabeth sa...

Anonym: Tack snälla för din fina kommentar, än om jag nu skulle önska att du hade fått le och skratta åt mina rader istället! Men än om livet är lite svårt här just nu, så hoppas jag att vi en dag, precis som du, hittar tillbaka igen. Dina ord ger hopp för det... tack snälla för det också!
Pontus P är våran lilla hund, och du är så välkommen att följa med på vår resa om du vill...

Varm kram tillbaka..

Gisan sa...

Jag förstår att längtan efter SE finns med er. Men så skönt att det på det hela taget blev en så bra dag. Kramar...

Anonym sa...

Så mysigt ni har haft det! En riktigt härlig examensdag, å nu stundar en lååång skön sommar :), det är verkligen härligt!
Kramar
Ewa

Anonym sa...

Hej o tack för ditt svar.Har oxå haft en pontus som var en en viktig del av mitt liv.Hoppas ni får en bra helg med värmande sol.Allt blir liksom lättare när solen skiner tycker jag.Kram A

Anonym sa...

Hej o tack för ditt svar.Har oxå haft en Pontus som jag delade mycket med.Hoppas du får en bra helg med fint väder.Tycker personligen att allt blir lättare om solen visar sig.Kram A