onsdag 24 juni 2009

Mor lilla mor....



(Mamma sommaren 2007)

"Mor lilla mor, vem är väl som du?

Ingen i hela världen.

Du är mig nära i bön, i dröm,

vart jag så ställer färden."

GRATTIS MIN ÄLSKADE LILLMAMMA PÅ 70-ÅRS DAGEN!

..........

Livet har varit snällt när jag ser på min mamma. Det är en gåva... att få sitta och äta tårta tillsammans med henne vid köksbordet i dag, höra henne skratta, se hur det glittrar i hennes ögon när hon öppnar paketet... eller när hon tittar på de långa röda rosorna som pappa samma morgon har varit till blomsterhandeln och köpt. Jag brukar kalla det där glittret för livsglädje...

Livsglädje... jag brukar skämtsamt sjunga för henne ibland: "Mor lilla mor, vem är väl som du... jo, jag!" En sanning med modifikation... men jag hoppas av hela mitt helaste hjärta... att jag ärvt något av den starka livsglädje som hon alltid har burit.

För livsglädje.... det kan bära precis hur långt som helst.

Tack älskade mamma... för att jag får ha dig. På lördag kommer syster, och då ska vi gå ut och äta... och då blir det nog lite festligt igen. Mer glitter...

Annat får stoppas undan.

5 kommentarer:

kajsa sa...

Vilken underbar dotter du är till din mor!!! Det smittar av sej! Jag skulle nog tro att du ärvt hennes livsgnistestyrka!/STOR kram och STORT grattis till din mamma!

Anette sa...

och det hon är för dig är du för Carolina, det är jag säker på.

annebelle sa...

Ja, vad härligt att ha sin mamma så! Jag gläds med dig/er för det.

Vida sa...

Vilka vackra rader till din mamma. Hon måste blivit jätteglad.

Kramen till dig

Liv

Eleonora sa...

Men ojojoj - vilken söt och ungdomlig mamma du har!!! Ni kommer nog att få jättetrevligt på festen för lilla mamma. Kram