torsdag 26 april 2007

Ödmjukt jag ber .....




Gode Gud....
Ge mig den styrka som krävs för att mista
den tyngd som krävs för att lyfta
och det mod som krävs för att våga


En dag i taget......








Onsdag idag (Mycket idag...)


Gick till mamma och pappa och drack kaffe! (pappa tyckte att mamma var ovanligt pigg idag! Höll med honom om det! Åh, såna här bra-dagar vill jag ha mer av!)


Pontus Persson (Herr hund), hade tid hos frissan idag! Så pappa (gulliga gulliga Lilla fridolf!) skjutsade ner mig och Pontus P till frissan!

(Pappa har nu införskaffat ett par solbrillor a´la pilotmodell! Måste säga att han såg ut som.... ja, jag vet inte riktigt....en lilla fridolf a´la Rock-Elvis!! Han tyckte själv att han var rätt snygg!!)


Möte på Soc! Soc-handläggaren, Athena Care, Pelle och jag hade ett möte ang hur det kan ordnas för S-E när vi är i Stockholm! Långt möte... men ett bra sådant tror jag! Troligtvis så blir det så att Pelle kommer att vara med S-E några timmar på förmiddagen, och några timmar på eftermiddagen! (Pelle blir alltså både ledsagare och hemtjänstassistent under dessa dagar!) Vi får se när beslutet kommer!


MEN... Ikväll sa Sven-Erik: hur länge ska det vara? Vadå, sa jag. Ja, hur länge ska han va´ här? Menar du Pelle? Ja, hur länge ska .... vara, sa S-E (och tappade ordet). Hurså, frågade jag. JAG HÅLL PÅ VA LESS, sa han då!! Vad skulle jag säga? Jag kände lite panik, men kanske jag måste förstå att det har blivit lite för mycket för honom nu! Han kanske inte orkar, eller vill! Den mask, som jag vet att han har kanske blir tyngre och tyngre att bära?

Jag måste ta mig ett tänk på det här! Inte bra om S-E börjar känna så här redan! Vi kanske måste lägga upp det på annat sätt? Eller mindre timmar? Eller...? Som sagt, måste fundera! Hans slutkommentar när jag frågade varför han var less, så sa han: ja, det är ju sommar....(??)


Var på Försäkringskassan. Gick sedan på stan en timme innan det blev dags att hämta ut en nyfrissad liten glad vovve! Åh, vad liten han blev!! Men söt!!

Pappa kom och hämtade upp oss (tack igen Rock-Elvis!)


Upptäckte när jag kom hem att S-E hällt ut DIESEL igen!!!! Måste nog gömma dunken...!?


Träff med Ulla! (Hennes man har också Alzheimers!) Fikade på café Victoria och utbytte depptänk! Hon är för himla gullig!


Middag o Ally (Jag kan nog berätta om slutet på vartenda avsnitt snart! Somnade igen!!!!)


TV-zappar (såg Top Model .... bara för att!!)



Roligt idag: mamma pigg, Pontus P:s klippning, Rock-Elvis, soc-mötet, Ulla..

Mindre roligt idag: S-E:s inställning till ledsagningen, dieseln, Top Model...

Tips: Oroa dig inte för morgondagen - den kommer vare sig vi vill eller inte! Vi kan bara göra så gott vi kan - och ta en dag i taget...


Till alla mina livlinor:
En smula hänsyn och litet omtanke om nästan betyder så ofantligt mycket.(I-or)

5 kommentarer:

Christina sa...

Känner så med dig, det är tufft när en anhörig blir sjuk men det är ju
tur att du kan glädjas för det behöver man.
Här kommer lite styrkekramar från mig.
Kraaaaaaam

Anonym sa...

Hej. Jag tycker att du verkar oerhört stark. Kan inte vara lätt att se någon nära att bli dålig i alzheimers. Hoppas du får en bra dag. *kram*

Anonym sa...

ja jag förtår din frustration....men försök att avvakta ett tag med din egen utvärdering...om du kan .... Gå ut i solen idag----kanske kan ni fika ute det tycker väl Bror om oxå...kram

Anonym sa...

Förstår dig och även S-E.Sänder soliga och varma kramar till er båda!
Och du... mitt kylskåp ser ungefär likadant ut som ditt, så var lugn...

Sköt om er, så hörs vi snart igen!
Ewacarin

Elisabeth sa...

christina: Jag "Räknar de lyckliga stunderna blott.."! Tack för styrkekramarna! Det värmde! Kraaam

annli: Nja, inte är jag stark alla dagar! Men har man livlinor omkring sig som sänder kramar - då känns det lite bra..! Kramar i retur..

pyrobritt: Du kloka,bra tänk! Men tyvärr lyste solen med sin frånvaro idag...! Men ny dag imorgon..kanske då! Kram


Tack för omtanken om oss! Vad skönt att höra att jag inte är ensam om kylskåps-problematiken! Sköt om dig du också! Kram