måndag 16 april 2007

Jag är bra....



har jag bestämt mig för!!

Inte så att jag tycker att jag är världens svar på den perfekta människan, men att jag är så BRA som JAG är!

Med mina fel och brister, och de finns många, tro mig, så tycker jag att jag är den bästa Elisabeth som ändå är! Det finns ingen som kan vara mig, så jag är unik! Och JAG ÄR BRA! Jag kunde ju ha varit så mycket värre!

Söndagar är vilodagar...(visa mig den mamma som tar helledigt varje söndag...!)

Gick inte till mamma idag! Sov lite längre! Behövde det! Sven-Erik bjöd på kaffe på säng - efter önskemål från mig! Tack för det, snygging!

Blev lite irriterad på Sven-Erik (visade det förstås inte)! Han hade spillt ut ännu mer diesel ... den här gången på tröskeln till uteplatsen! Så David, som skulle hämta in bollen, fick sina sockar indränkta med diesel!! Jag sa till Sven-Erik redan igår: INTE mer diesel, det är faktiskt olagligt! Men.... Blev man glad, eller? Puh!

Tvättstugeskvaller med en av grannarna!

Vi gick på Coop och köpte ädelträolja för våra utemöbler! Nu börjar det bli dags för utelivet igen - behöver bara snegla på grannarna så vet man när tiden är inne.... ! Puh! Måste grannarna ha så himla bråttom - det är som "Följa John", tycker jag!

Ringde svärmor! Hon ville höra hur det var med "myrdödaren"! D v s Sven-Erik och hans outröttliga försök att ha ihjäl våra små ovälkomna gäster!

Ringde mamma! Status Quo....

Middag.. (Inget nytt recept idag heller! Trist!)

Carro bakade ananaspaj! Supergod! (Halva pajen slut på en kvart!)

Sven-Erik som vanligt i säng tidigt, och jag zappar på ...

Roligt idag: sovmorgon o kaffe på säng, ananaspajen

Mindre roligt idag: dieseln igen, Följa John-lekar med grannarna

Tips: Sluta snegla på vad grannarna gör och inte gör!

Till alla mina livlinor: Ni är också BRA! Utan er skulle jag inte känna mig så BRA som jag ändå gör!

1 kommentar:

Christina sa...

Skönt att du tycker så, varje människa är unik men inte alla vill erkänna det.
Ha det gott