måndag 9 april 2007

Så kom de tre små fåglarna....

När jag gick ut på altanen satt de där! De kvittrade lika vackert som de alltid gör när de kommer på besök! Och vips! Så kändes det lite lättare att andas igen...!
De tre små fåglarna har följt vår familj länge! När man minst anar det dyker de upp... och alltid har de ett kvittrande budskap att förmedla!
Vår familj tror att det är så! Ett besök från det land vi inte kan besöka än - för att tala om att de finns och vakar över oss!
Det känns tryggt att ha den tron när det blåser kallt....
Idag behövdes deras besök verkligen!


Söndag och pappas födelsedag idag!

På morgonen ringde pappa! Mamma blödde näsblod igen - måste skynda mig dit! Hon blöder ordentligt och inga tussar tycks stoppa upp! Hon skakar i hela kroppen, och är så blek! Jag gick hem när de åkte till sjukhuset..! Så var vi där igen! Dessa helvetesresor som har pågått i så många år! Man borde ha vant sig, men all oro och förtvivlan man har för mamma känns lika fruktansvärd varenda gång...! Sen hon blev sjuk har oron för henne varit en ständig berg- och dalbana!

När jag kom hem fick jag ett depp! (Skrev jag om i mitt förra inlägg!) Men så är det: Emellanåt så poppar de upp fast jag krampaktigt försöker trycka ned dem! Då får man bryta ihop en stund - och sen crawla sig upp och gå vidare! Så är det bara just nu!


Tog med mig Jonas och Carro på Coop! Mest bara för att vi skulle komma ut! Köpte en present till pappa (knivar och skraplotter)! Vi köpte glass på hemvägen!

Pappa ringde och berättade att mamma blivit inlagd! Tack Gud!
Hennes blodvärlden var dåliga och man hade dragit upp koagulerat blod ur halsen på henne! Usch! Lät inte alls kul ! Nu skulle man också ge henne 4 påsar blod, åtminstone till att börja med! Tänker på dig mamma...
Ringde Svärmor och berättade! (Jag visste att hon var orolig för mamma! )

Bjöd mina systerdöttrar Linda och Johanna på middag! De skulle sedan följa med upp till pappa för att fira honom!

Ingen Ally idag! Synd!

Mamma ringde från sjukhuset! Hon var trött, glad - och hade fått eget rum!

Vi gick allihop upp till pappa med tårta och presenter! Lille Pontus P fick också följa med! Jag tror att pappa blev väldigt glad!

Sven-Erik har haft en sämre eftermiddag! Kanske beroende på att mamma blev dålig! Han har alltid varit väldigt mån om min mamma! Han har ju också varit med på alla dessa helvetesresor med henne, så den oron finns naturligtvis kvar!
När vi satt vid bordet sa han:
-Följde a .....? (avslutade ej meningen utan blev helt tyst!)
-Me en ehhh....Jonas, sa han plötsligt!
-Vem då följde med, sa jag. (Jag fattade ingenting först, men sen insåg jag...)
-Ja, våran dotter, sa han.
-Jaha, sa jag. Du menar, om Carolina följde med Jonas när han åkte iväg?
-Ja, våran dotter, sa han.
-Ja, Carolina följde med Jonas när han åkte iväg, sa jag.
Sen blir han tyst och säger inget mer om saken...!
(Såna här samtal blir det allt oftare...)

Sylvia ringde! Frågade S-E om vi hade hört något från sjukhuset?
Vilket sjukhus, undrade han (han visste just då inte vad hon menade!) Du får prata med Elisabeth, sa han.
Svärmor hade blivit förkyld stackarn! Får ringa och kolla hur hon mår imorgon!


Roligt idag: de tre små fåglarna, videosnuttarna på svärfar (vilken skatt), glassen
Mindre roligt idag: hela dagen midre rolig ..... men det kommer bättre dagar!



Till alla mina livlinor: Vet att ni verkligen finns där för mig sådana här dagar!


I morgon är en annan dag.... (Den kommer nog med solsken imorgon!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förra vintern mer eller mindre bodde det en fågel på våran balkong. På mornorna när vi kom ner så satt han där och tittade in genom fönstret och vi började kalla honom för Holger .'det kändes märkligt, på något konstigt sätt.Som om han vakade över oss så jag förstår vad du menar

Anonym sa...

Hoppas allt ordnar sig för er! Ja det är något speciellt med våren när fåglarna börjar sjunga, som om man själv lever lite mer då!