onsdag 19 september 2007

Till Isabelle...


(Bild Nalle Puh på väg..)


.... en burk med honung! Här skickar jag Nalle Puh med den lenaste och varmaste goda honung som finns att få. Han och jag kom överens om att du nog behövde en burk med honung idag - ja, till och med mer än vad Puh behövde den!

Så sa Puh:
En honungsdag behöver vi alla... idag behöver du en extra burk. För när man är svag och deppskogen hotar.. då behöver man en ballong, en god vän och en burk honung. Ballongen lyfter dig mot de glada molnen, den gode vännen säger snälla saker i ditt öra, och burken med honung ger dig smaken av det viktigaste i livet: hoppet och vetskapen om att imorgon står där en ny fylld honungsburk...!

Så sa jag:
Jag håller med Puh! Något som lyfter, något som bär, och hoppet för framtiden... då klarar vi oss en bit till! Livets gåvor kan visa sig i många olika skepnader: en ballong, en liten vän eller en honungsburk. Tro på den gåvans makt, Isabelle... och du ska få många många honungsburkar i ditt skafferi!


Kram Nalle Puh och Elisabeth...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ååhh... TACK!! :-)
Du är för go du. Tack snällaste vännen. Precis vad jag behövde! Ni är kloka ni, du och Puh ;)
Tar tacksamt emot.
Stora kramar till er båda :)

bollebygdsbo sa...

Du är allt en kvick och omtänksam person.
Så bra att du skickar iväg Phu med en honungsburk.
Hoppas att han lämnar kvar några hos dig också.

Anonym sa...

Det var väldigt fint tänkt av dig och Puh!
Hoppas att du får en behaglig kväll.
kramar

Anonym sa...

Så fint gjort av dig! Kramar...

Anonym sa...

Nalle Phu har alltid så finurligt goa tankar om det mesta..
Konstigt vad blir mina ord av här?
Ha de fint kram

Eleonora sa...

Vad gullig och rar du är Elisabeth. Här får du, kanske lite för tidigt, men godnattkramen

bollebygdsbo sa...

Apropå ditt inlägg hos mig.
Tack för det förresten. :-)

Jag skriver inte gärna om de gånger som jag känner mig riktigt nere i min blogg.
Alla vet ju vems blogg det är, och jag håller den gärna lite lagom personlig.
Blir nog så med det jobb om jag har - "diakoniassitent".
Jag lyssnar gärna och försöker komma med lite råd ibland, men jag öppnar mig inte för andra liksom.

Tack för att du läser mellan mina rader!
Kram

Dubbelörn sa...

En Nalle Puh med en laddning av honung, det behöver vi nog alla ibland...

Nattikramar

Annela sa...

Puh är en sådan fin filsof och förstående björn - stort hjärta och många honungsburkar. Mums!!
Och nya nästa dag!

Christina sa...

Du är så omtänksam Elisabeth, enastående kvinna är du.
Viskar ett god natt, hoppas att jag inte väcker dig....
God natt vännen
Vi ses imorgon igen
Kram