tisdag 29 december 2009

Dumjag...

... var nyss här.

Hon som ibland gör saker som hon inte skulle ha gjort... hon som sitter i sängen med sin halva kaffekopp, och med julmusiken i bakgrunden och en Pontus P liggande vid sina fötter, tror att hon är fullständigt trygg i tänket... tänket på nyårsafton 2007.

Hur kom jag att tänka på det överhuvudtaget? Just den nyårsaftonen... Å varför i jösse namn skulle jag gå tillbaka i bloggen och läsa om en av mina plågsammaste dagar? Dumjag!!

Nu måste jag titta mig omkring i sovrummet... lyssna på en snarkande Pontus P... känna värmen över en ännu sovande Carolina... och hitta styrkan i hur mycket jag ändå har att vara tacksam över. Å framför allt... jag har mig!! Nu ska jag dricka upp kaffet...

... och vara mer försiktig med dumjag framöver!!

4 kommentarer:

Tina sa...

Älskade söta vän!!!
Jag sänder dig en ktram fylld med styrka & glädje!!!
Vill oxå passa på att önska dig & de dina ett riktigt Gott Nytt År!!!
Du ska se att 2010 kommer med mycket roligt till er!!!
Kram Tina

Ruta Ett sa...

Vill bara titta in och skicka en stooor kram till dig.
kram kram kraaaam

Ancan sa...

fast du, ibland behöver "dumjag" få dyka upp en liten,kort stund...det är lättare att bli "glajag" efter en stunds "tyckasyndom" :)

Isabelle sa...

Var inte så hård mot dig själv. Tankarna vandrar och far lite som dom vill och jag tror det är nyttigt. Bara man inte fastnar i det onda tänket, och det vet jag att du inte gör för det är du alldeles för klok för.

Vad bra att du fick dörren fixad. Förstår och känner igen din förtvivlan över att inte kunna och att sakna den som kan.

Snart nytt år och bokslut. Vi tar med oss det braiga och lämnar resten därhän eller hur ;)
Stora varma kramar i vinterkylan.