onsdag 10 november 2010

Nyss ringde mamma...

... från sjukhuset. Hon försökte låta pigg, men jag hörde ju... och speciellt hur tungt hon andades. Hon har för mycket vätska i kroppen... och i lungorna... vilket tydligen beror på hennes hjärtsvikt. Hon sover mycket.
Hon vill mest av allt åka hem.

Jag hoppas att jag lyckades övertala henne att stanna kvar...
Jag hoppas att pappa har kunnat vila lite idag...
Jag hoppas på mycket nu...

Jag sa till min vän M idag, att det känns som om det drar ihop sig allt mer. Å det gör det ju... med mycket nu.

Men mitt inre så hör jag min farfars röst "Du ska int´va ampen, stinta!" Så jag litar på att han har lite mer "inside information" där uppe i sin himmel...

........

Carolina och jag har haft en bra dag ändå. Nu ska vi fika upp resterna av päronpajen som hon bakade igår...

Inga kommentarer: