torsdag 20 juni 2013

Det är ju det här året...

... som vi ska fira den bästa midsommaraftonen någonsin!!
Sen kopierar jag bara något jag skrev kvällen före midsommarafton 2011:



"Det är kvällen före midsommarafton...och jag sitter här tillsammans med mina tankar och minnen. Ikväll är de välkomna, dessa minnen av somrar som jag har fått. Å det är någe märkligt med just sommarminnen... de finns med oss från barndomen... vi skapar nya varma sommardagar vartefter åren går... och alltid är det varmt regn i sommarsol, sommarblommor överallt, familjen tryggt omkring, och mycket sång och musik.
Åteminstone är det så jag kommer ihåg dem... eller vill komma ihåg dem.

Jag vill bara minnas det ljusa och det fina... och känner vemodig saknad och längtan .

En fabelfull kväll.."


Så är det. Men imorgon ska Carolina och jag gå ner på Ica och köpa lite midsommarmat. Vi ska klä oss midsommarfina och äta sill och potatis. Kanske köper vi lite godis, för någe gott måste vi ju ha framför teven. Så som sagt...  den bästa midsommaraftonen någonsin.

5 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Glad Midsommar!

Elisabeth sa...

aNN: Tack, Ann! Får önska dig detsamma. Varm kram..

Anonym sa...

Hoppas ni hade en mysig Midsommarafton,den bästa, för det är ni väl värda.
Kram från Skåne.

Bloggblad sa...

Jag tycker att det ger feststämning bara att titta på en massa folk som dansar och leker och köper lotter. Fast igår dansade jag med barnbarnet. Jag trodde att hon kände sig för stor, men inte... tack och lov!

Du har en väldigt fin ton i det du skriver, en skön blandning av talspråk och lite högtidligare. Det har jag tänkt på många gånger när jag läst din blogg.

Elisabeth sa...

aNONYM: Tack för din omtanke, det värmer. Omtanke som ger bärkraft! Sen tänker jag att alla människor är värda fina och ljusa dagar.. så till dig: Ha riktigt riktigt fina och ljusa dagar! Varm kram..

bLOGGBLAD: Tack Marianne, jag ska ärligt säga att jag har gått och sugit på dina ord, som en god marianne-karamell, sedan jag läste dina rader. Det betydde mycket, och jag blev väldigt glad. Du vet, jag har tappat lite tron på mitt skrivande just nu... så tack, mer än jag kan skriva och förmedla här. Varm kram..