lördag 29 juni 2013

En ny lördag...

... och lika självklart som alla andra lördagar så ska den här också bli en lördag med Stockholmskänsla i.
Utanför är vädret gråmulet och regntungt, men vad gör väl det?  Vi får helt enkelt bara anstränga oss lite mer för att låtsas att vi är någon annanstans... som i Stockholm.
Nu blir det en promenad bort till Myrorna och en fika på Coop... och ikväll någon bra film med favoritgodiset.
Det blir en bra ny lördag. !

(Många tänker nog att "en promenad bort till Myrorna och en fika på Coop" inte är något att orda om... men for oss är det det... det blir vad man gör det till.)

Mot Myrorn... nej, jag menar mot Stockholm!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att vi som lever det lilla livet, som jag kallar det. Inte är så flashiga och inte har råd med så mycket - jag tror att det är vi som kan uppskatta de små glädjeämnen i vardagslivet, som andra missar. Kram Sylvia S

Elisabeth sa...

sYLVIA: Ja, kloka du, jag kan bara hålla med. Men samtidigt så undrar jag om det är en sliten klyscha.. skulle inte de som "lever som kungar" kunna glädjas åt en liten blomma som växer utanför husknuten? Nu skrev jag kanske luddigt, men jag hoppas du förstår hur jag filosoferar:)? Varm kram..