söndag 2 juni 2013

Det här vill jag dela med mig av...



... ikväll. Igen då. Nyss letade jag en dikt på min blogg, och så fann jag det här. En bild, och en text från dagarna före jul 2007. Jag kunde inte låta bli att skratta när jag läste. Så min glädje nu, och hans glädje då... den vill jag dela med er.

"Idag köpte vi en chokladask på Coop.... bara till Sven-Erik.
När vi kom hem sa jag:
" Du gubben, ta ner den här på ditt rum... så har du lite "mysgötta" för dig själv!"
"Men nu är du så... ja, du skulle kunna få en puss", svarade han glatt, och i samma sekund tog han omkring mig och gav mig en puss... mitt på munnen!!

Då frös jag tiden.... i det magiska ögonblicket lät jag minnet fotografera oss. Vi två... min glädje, över hans glädje, att ha fått en egen chokladkartong.... min lycka över att ha fått uppleva något som inte jag har fått uppleva på många år... en puss! Sen gick jag in på toan och lät tårarna rinna.... för den vemodiga längtan efter den man jag en gång haft. Men jag grät också över att.... ja, jag skriver glädjetårar, för att se min älskade älskade man bli så otroligt glad över att få en chokladkartong alldeles för sig själv.. så att jag får en puss! Kan lycka bli vackrare än så? Kan man göra annat än gråta av glädje då?????

Så kärleken övervinner allt.... även i den svåraste av tider..!

Jag ska alltid älska dig...."



En kort stund till ska jag sitta kvar här och le åt minnet. Vara varm inombords.
Imorgon är en ny dag.


7 kommentarer:

Unknown sa...

Nej, lycka kan nog inte vara vackrare än så...
Otroligt vemodsfint är det ögonblicket Du berättat om, och minns <3

Kramen,Eva

caja sa...

Åh vilket fint minne, även jag blev alldeles varm inombords :-D Jag önskar er en fin måndag, kramar till dig och carolina <3

Bloggblad sa...

Vemod... vemod...
Kram!

Elisabeth sa...

Eva: Tack, Eva! Ja, det finns stunder som ligger där djupast i ens hjärta. Det finns styrka att hämta i dem, än om jag får välja mina stunder för det just nu. Varm kram..

Caja: Tack, Caja! Ja, och sprida glädje och värme är också vad livet handlar om. Vi får hjälpas åt med det, tänker jag. Ha en riktigt fin tisdag, Caja. Varm kram..

Bloggblad: Ja, precis så. Men man får "välja sina strider". Du vet ju.En svårt och ett fint i taget... lite pö om pö sådär. Varm kram..

Anonym sa...

Vackert, underbart och berörande! Kram från Skåne.

Elisabeth sa...

Till anonym från Skåne: Tack! Det är minnen som somliga dagar går att ta fram..

Till alla: Jag märker att jag tappar ord och bokstäver här och där när jag skriver, men så är det ju nu, min syn spelar mig rätt ofta ett spratt. Men det ordnar sig det med..

Elisabeth sa...

Varm kram.. till dig från Skåne:)!