måndag 5 maj 2008

Det är lättare...




... att packa ner än att packa upp! På många sätt!

Det blir en kartong i taget... antingen så har jag så mycket annat runt omkring mig som också måste få tid, eller så fastnar jag i någonting som ligger i just den kartongen. Allting jag packar upp kommer ju från Himlastigen... igårkväll öppnade jag en kartong fylld med SE:s arbetskläder. En del av dem var helt nya och oanvända... medan andra var lite nötta och slitna. De nötta och slitna byxorna satt jag med länge... fånigt kanske... men jag strök över dem med handen... mindes hur noga det alltid var när jag hade tvättat dem, att alla hans verktyg, pennor, block, minneslappar... att allting kom tillbaka till rätt ficka, eller fack på byxorna! Han var himla noga med det... Det var tufft... jag till och med snusade på byxorna. Tufft.

.......

Vi har haft en bra dag... om än att den blev så fylld att jag inte hann med hälften av vad jag hade tänkt mig.
Framförallt gav dagen ett underbart minne... jag och Carolina som åt vårens första utemiddag på en nyskurad balkong! Bara så ljuvligt...
En dag i taget....

......

Såg en "Tackbok" på en affär... en liten vit bok med de vackraste rader av tacksamhet. Jag skulle ha velat köpa allihopa de hade... och skicka den till var och en av er. Men jag har inte råd... så jag gör som vanligt... ber Gud att han skickar er en känsla, en tanke... så att ni vet... så att ni känner... hur oändligt tacksam jag är för att ni bryr er om.... Hoppas att ni känner det...för ni gör stor skillnad i en annan människas liv just nu...

Sov gott...

9 kommentarer:

Gisan sa...

Åh, Elisabeth, jag förstår din känsla när du satt där med SEs kläder, även om det inte har varit exakt samma situation jag varit i. Hur ont det än gör tror jag att just såna stunder kan hjälpa dig vidare på er stig framåt. För på ett sätt går ni tillsammans fast ni ändå går åt olika håll. Mycket svårt!
Härligt att ni har en balkong att sitta på och njuta. Det är jag glad för. Kramar...

Eleonora sa...

Det ser jättefint ut på er balkong! Skönt att ni har den, så många småstunder man kan "sno till sig" där. Visst är det skönt att kunna sitta ute och äta middag.

Packa du upp i din egen takt och låt det ta den tid det tar. Nu kan jag bara önska dig och Carolina - hoppas ni ska trivas i ert nya boende och finna att denna lösning var till det allra bästa för er. Många varma kramar XXX o OOO

Anonym sa...

Åh så fint och skönt det ser ut på balkongen. Här säger vi bara "kongen" det är kattspråk:))
"Gå på kongen", hahaha.

Förstår att det är jobbigt att först lägga ned saker, kläder m m som tillhör SE, och sedan ta upp dem igen. När du la ned dem så var det ju som ett avsked av den tiden som kläderna användes, och nu när du tar upp dem igen så blir du ju påmind igen. Det gör ont.

Hoppas ni får många varma soliga dagar på "kongen" och många glada utflykter med SE framöver:)

Ha en fin kväll
Kram Nalle

Christina sa...

Åhhh goa vännen, du har det tufft....
Så skönt att ni fikat ute, ett fint foto på Carolina, en riktig sommarflicka.

Önskar er en skön kväll
Var rädda om er
Kramkram

Tussegumman sa...

Ta det med ro min vän och ta det i den takt du orkar och känner. Mysigt att äta mat på nyskurad balkong. Min mormor och jag satt ofta ute och åt på hennes balkong. Denna förnöjdsamhet man kände då att vi hade varandra och god mat. Du har så många känslor att tacklas med varje dag Elisabeth och jag tycker du fantastisk som tar en dag i sänder. Önskar dig och carolina allt gott/Kramar tussegumman

Anonym sa...

Vilken mysig balkong och vilken fin bild! Det är underbart ute nu, så vackert så man nästan kör av vägen...Sköt om dig.

Anonym sa...

Vi känner dina tankar och vet att även du bryr dig om.
Så härligt med middag på balkongen. Så nu är det vår där uppe hos er också. Önskar er många soliga dagar och mycket balkongmys. Kram

Anonym sa...

Men så mysigt med middag på en nyskurad balkong! Jag kan med jämna mellanrum titta i min mormors album som jag fick ärva av henne och förundras över det liv hon levde och samtidigt känna en saknad som faktiskt ännu gör ont!/Kram Kajsa

Anonym sa...

Ljuvliga tid med maten ute.. visst är det en underbar årstid, bara så synd den snart är över här. Det har varit rena rama sommarvärmen här nere idag.
Förstår du snusar på mannens kläder.. det hade jag oxså gjort.
Packa ner och upp kan vara tufft, förstår dig. Ha en ljuvlig tid och om du vill så finns mitt fotoalbum uppdaterat.. en underbar resa igår:-)
Kramar