onsdag 14 maj 2008

Rätt upp och ner...

... så blev dagen så här. Inte alls som jag hade planerat eller hoppats...

Sov dåligt inatt igen... och de stunder jag sover så drömmer jag oftast overkligt och otäckt. SE finns alltid med i dessa drömmar... och alltid åker vi omkring i olika fordon... och alltid händer det något! Jag vet inte alls vad dessa drömmar betyder....

Carolina gick till skolan... och jag gick ut med Pontus P. Det var kallt att gå genom Hagaparken idag...

Mamma och pappa kom på besök. Vi drack kaffe, och satt länge och pratade... ett besök som värmde mycket... då det inte kommer så många besökande nu för tiden.

Jag tömde en flyttkartong... det får ta den tid det tar nu.

..........

Sen... hände något som jag inte vill skriva om. Jag höll på att rasa ihop totalt... Carolina tröstade ju så gott hon kunde. Ibland så undrar jag bara hur vissa människor tänker...
Nu har jag ingen som helst energi kvar... min strategi att gå på biblioteket och fika... ja, den får vänta till en annan dag.
Jag behövde inte detta något... varken idag, eller överhuvudtaget. Kan något bli tyngre än vad det redan är... ja, tydligen.

16 kommentarer:

Anonym sa...

En del människor tänker inte! Minns när ett av mina barn fick astma. Rektorn på skolan tyckte så synd om barnen som hade bondgård hemma...jag eller dagispersonalen fick inte informera dom om sonens sjukdom. Det i sin tur resulterade i nycket vård av barn för min del, eftersom han blev jättedålig när barnen som hade djur hemma kom i samma kläder som don hade i lagården/stallet. Minns att det var bara en mamma som brydde sej, dom hade djur hemma men barnen bytte alltid om så där fanns inga problem. Rektorn tyckte att personalen skulle ha "jumpa" varje dag och under tiden skulle dom tvätta barnens kläder...har du hört såna knäppskallar det finns?! Från mej till dej nu...hoppas denna dagen bjuder dej på nåt fint!!!/Stor kram Kajsa

Gisan sa...

Jag läser mellan raderna och blir mycket, mycket upprörd. Att inte du och Carolina kan få vara ifred åtminstone. Om den/de inte kan stötta kan de åtminstone hålla sig borta. Jag kommer i cyberrymden med näsdukar, choklad och så mycket tröst jag bara förmår. Jag står vid din sida Elisabeth!!! Kramar...

Anonym sa...

Varma kramar och en önskan om att denna dag blir bättre än den förra!

Eleonora sa...

Men lilla hjärtat - tar det aldrig slut med trista händelser för dig? Jag blir så ledsen höra det och hoppas innerligt att du orkar resa dig och slå ... vad det nu var .. det onda ur tankarna fortsätta din strategiresa som du lagt upp.
Tänker på dig vännen och kramar om

Isabelle sa...

Mängder av styrka till dig min vän.

Jag vet inte vad som hänt, men jag säger som Grynet. Ta ingen skit!

Du är så duktig. Fortsätt ta allt i myrsteg. Och framför allt. Ta hand om dig själv. Stora kramar!!

Anonym sa...

Det finns människor till just precis allting..*suck*

Massor.. miljoner massor, med varma kramar till dig älskade vännen!!

*Kramar om*

Anonym sa...

Kära Elisabeth. Det finns alltid och kommer alltid finnas människor som saknar empati, som har svårt att sätta sig in i andra människors situation. Jag förstår att det är en sådan människa som sårat dig djupt. Men mitt råd till dig är att inte "bjuda in" henne/honom på din "livsscen". Låt henne/honom stå i kulissen och se på. Den förstår iaf inte handlingen i ditt liv.
Nonchalera påståendet eller anklagelsen eller vad det nu kan vara med motivationen ovan. Släpp inte in den. Den människan som säger så, eller gör så, lever inte i din verklighet. Den vet inget om hur du har det.Egentligen.
I vanliga fall kanske du skulle kunnat bemöta denna situation och säga ifrån, men idag är du så sårbar och har inte den styrkan på samma sätt, kanske, så det bästa är att inte släppa in tanken alls. Det är oerhört svårt.Men låt inte den människa som inte har vetskap och empati göra så du går bakåt i din strävan framåt. Det är det inte värt. Tids nog kanske även han/hon får känna på hur livets vindar kan vända. Men du har inte plats för den människan i ditt liv och dina tankar nu.
Jag skulle gärna var hos dig. Men jag är med dig. Finns hos dig.
Alltid.
Kramar Nalle

Anonym sa...

Vad är det för människor som finns i din omgivning. Men som flera andra skrivit, det finns gott om människor som bara tänker på sig själv. Hoppas du kan skaka av dig vad det nu var som hände och gå vidare. Du förtjänar ingen skit, du förtjänar det bästa. Du är en underbar människa, hustru och mamma. Glöm aldrig det.
Kramar i massor från
Bodil

Anonym sa...

Tråkigt när det händer oväntade saker som sätter sina spår.. har ju ingen aning om vad det gäller, men förstår du är sårad.
Jag har ingen som helst anledning att snoka heller, men hoppas det löser sig.
Hoppet sviker sällan och jag hoppas du inte tar allt för mycket åt dig.
Kramar till dig i denna lite kyligare tid.. vilket jag gillar just nu:-)

Unknown sa...

Ja, du det är alltid svårt med människor som inte har något som helst hyfs eller förmåga till empati. Jag vet det av egen erfarenhet. Jag sörjer med dig att du varit tvungen att lämna din man på ett boende och jag ber dig att vara snäll mot dig själv. Det finns må bra tips som är väldigt enkla som jag brukar ta till.

Jag tappar upp vatten som blir nästan för varmt i badkaret m ett härligt tjockt skum. Tänder något doftljus och ett par värmeljus. Lägger en ansiktsmask och kliver ned och försvinner bort en timme i det härligt doftande badrummet och dåsar bland bubblorna bara för att få lite respit och vila en stund.

Oftast är man då härligt avslappnad och kan lägga sig i den lyxigt nybäddade sängen med manglade lakan och bara njuta.

Världen är allt annat än lätt att leva i och man måste tillåta sig själv att vila från den en stund för att orka.

Har du mer kraft orkar du ta itu med motgångarna på ett bättre sätt.

Tack för att du var inne på min blogg och kikade. Jag kommer titta till dig hädanefter varje dag.

//Enastående mamma

Dubbelörn sa...

Läser o följer dina steg, dina stapplande o försiktiga steg mot ert nya liv. Det tar tid o får ta tid...

Tror också man är mer mottaglig o sårbar för sinnesstämningar, andras klumpighet o grodor, beteenden osv, när man själv mår dåligt. Det är lättare att rycka på axlarna när man har styrkan inom sig...

Mådde själv inte så bra i måndags o kände hur påverkad jag blev av andra människors dumhet...

Hoppas så att din dag i dag känns lite bättre. Ni har varandra du o C o tillsammans grejar ni allt!

Varmaste kramen till dig vännen

Anonym sa...

Du som verkligen behöver all stöttning du kan få, jag lider med dig och tycker att du är värd så mycket bättre!
Massor av kramar till er!
/Caroline

Anonym sa...

Om man åker i ett fordon i en dröm brukar det betyda, om man inte själv styr att man har tappat kontrollen eller inte vill ha kontroll. Hoppas du repar dig från de knäppa människorna och du har tur som har Carolina som tröstar. Kram

Anonym sa...

Kan bara istämma i det som nalle skriver. Och så sända en hel knippe varma tankar till dig att sätta i lämplig vas. Kram

Christina sa...

Men gumman, varför kan ni inte bara få ro, ro att ordna upp livet.
Denna människa skall väl inte rasera det för er.....
Du vet att ni finns i mina tankar, alltid.
Skickar mina styrkekramar

Tussegumman sa...

Elisabeth min vän önskar jag kunde sitta vid ditt köksbord nu och tala med dig om allt du behöver tala om! Tråkigt med människor som förstör. jag har haft sådana runt mig också men fick till sist ta beslutet att inte ta in dom i vårat liv. Du behöver uppbyggelse! Tänker på dig har haft det hektiskt men tanken finns hos dig varje dag. Kan du meila din nya adress. Många kramar från Tussegumman