lördag 3 maj 2008

Hon och han...



... på picknick idag.

När jag kom hem från Pontus P-promenaden hade Carolina ringt "Sjöjungfrun" och pratat med personalen om det var ok att vi kom och tog med pappa på picknick. Hon hade pratat med Sven-Erik och frågat om han ville hänga med på picknick... och hon skulle bjuda på "gokakor". Hon hade ställt iordning picknick-korgen o filten. Hon hade kollat när bussarna gick...

Måste jag säga att jag inte kunde säga något... jag blev så så så stum... så så så stolt.... och så så lycklig. Hon hade kommit på det här halv fem i morse....

Men jag ringde till morfar som skjutsade dit oss.... så kunde vi ta bussen hem.

SE var som en "spelevink"... och han småskämtade med Carolina, och sa flera gånger: "Skulle inte du går ner och bada du?" Hon skrattade, och svarade honom likadant varje gång: "Nä, men du skulle ju hoppa i först" ... och så skrattade dom bägge två.
Carolina bjöd på kaffe, goda mackor, kladdkaka, bananer och melonbitar. SE gillade kladdkakan bäst: "Den här var go ´den!" (Två stora bitar försvann fort...!)
Vi ringde SE:s syster i Stockholm... och han försökte göra till rösten, skämta med henne... så hon inte skulle höra att det var han... och jag vet inte om han lyckades... men han tyckte det var fasligt roligt iallafall!
Vi satt där på kullen... mot Nydalasjön... han skrattade... jag såg att han njöt... Carolina skrattade... hon njöt... allt var som vanligt en stund. Vi var hela familjen Ingelsson igen... mamma, pappa och Carolina.

Och när vi satt där på filten så lutade han sig bakåt mot mig och sa: "Nu ska jag aldrig mer åka bort".

Hon och han... en ny väg tillsammans. Jag är lycklig så jag sitter här och gråter...

......


Tack gumman... säger pappa också.


22 kommentarer:

Anonym sa...

Men Elisabeth ! Så underbart ! Jag är alldeles tagen av vad du skriver ! Så kul !
Vilket intiativ Carolina tog, å så bra det blev. Det här kan ni ju göra flera gånger i sommar :)
Det SE sa. Klart han inte ska. Han finns hos er fortfarande. Men ni bor inte ihop. Ni är en familj fortfarande, trots den dumma sjukdomen.
Ja det här var så kul, så jag både skrattar och har tårar i ögonen nu.
Och hur ska det då inte kännas för dig !
Det här betydde mycket för alla parter i er lilla familj.
Å visst känner han igen sin dotter. Tror på det jag själv skrev häromdagen. Jag tror han var osäker på hela situationen och kunde inte hantera den.Visste inte vad han skulle säga.

Många varma kramar från Nalle.
Och tack snälla du för fina kommentarer hos mig.

Christina sa...

Villken solskenshistoria....
Så härligt om så bara för en stund, men en mycket viktig stund för SE för Dig och Carolina.

Blir så glad och så tårögd....

Önskar er allt gott och fler sådana dagar.
Kram min vän

Anonym sa...

Jag är så glad och lycklig över er fina dag idag ! Kram igen från Nalle

Anonym sa...

Det finns lycka, faktiskt och trots allt. Inte alltid på samma sätt som förut och inte alltid hela tiden, men den finns. Glimmar till som vattendroppar på daggkåpebladet om morgonen. bamse kram och många varma tankar.

Anonym sa...

Låter som en helt underbar dag, och vilket initiativ Carolina tog och hur bra allting blev =). Är så himla glad för eran skull, ni förtjänar att må bra.. Sköt om er! Kram //Rebecka

Anonym sa...

Det låter som en helt underbar dag ni fick tillbringa tillsammans, och vilket initiativ Carolina tog med att planera picknicken också, är så himla glad för eran skull, ni förtjänar verkligen att må så bra! Sköt om er på bästa sätt, Kramar //Rebecka

Anonym sa...

Vilken underbar prinsessa du har!!! Vilken lyckad grej hon fixat! Nu fick hon känna sej som pappas flicka igen!!! Förstår att det gråts av lycka där hos dej!/Kram Kajsa

Anonym sa...

Svar på min blogg:

Men vännen...tack för dina så fina ord om mig och oss..
Jag sitter med tårar och en klump i halsen av dom.

*Kramar om* dig länge... tack!

Jag hoppas ju med att kuren funkar.. annars vet jag inte.
Det är svårt utan.. tror inte jag klarar det..
Klarar inte att må dåligt när jag har fyra barn hemma och inte kan gå ifrån någonsin..

Tack ännu en gång..

Kramas igen...


***********************

Vilket underbart inlägg!!
Blev så varm och glad över att läsa dina rader..

Ge Carolina en extra stor och varm kram från oss alla...
En mycket modig och underbar tjej är hon...

Givetvis en stor och varm kram till dig med...

*Kramar om*

Gisan sa...

Åh nu sitter jag här och gråter av glädje för er skull. För er alla tre. Vilken underbar idé av Carolina! Å så härligt att allt förll så väl ut. Jag hoppas att ni får fler såna här dagar i sommar. kramar...

Anonym sa...

Vad härligt att läsa om er picknick, och att dagen blev så lyckad.
Stora kramar till er allihop!
Må solen lysa över er, ofta, ofta!

Isabelle sa...

Så otroligt härligt fantastiskt att få läsa. Vilken dag! För er alla tre. Underbart fint gjort av Carolina. Starkt och modigt.

Det värmer mitt hjärta att ni fick uppleva den här fina stunden. Hoppas känslan får sitta i länge, länge.

Stora kramar till HELA familjen!!!

happymajsan sa...

Vilken fantastisk dotter Ni har. Kramar till Er alla

Anonym sa...

God morgon, Elisabeth! Jag blev så rörd att tårarna steg upp i mina ögon när jag läste om er picknick. Så skönt för er alla tre med en sådan härlig stund och så bra att det var Carolina som "tog hand om det". Du måste inte alltid vara den starkaste.
Kram, Maggan

Anonym sa...

Jag gråter nästan jag med när jag läser...Sköt om dig. :-)

Laila sa...

Det känns som att orka med en sån här idé... Då måste man ändå på nått sätt vara på rätt väg. Å det är ni verkligen!
Vilken härlig dag och jag blir alldeles varm i hjärtat av att höra om den.

Anonym sa...

Vilken härlig dag ni fick tillsammans. CARPE DIEM, och det lyckas du alltid med (att fånga guldkorn)!
Jag följer och tänker på er.
KRAM UGGLAN

Eleonora sa...

Det här var underbart fint att läsa om. Så trevligt och mysigt ni hade. Och så företagsamt av Carolina att ordna med allt det goda och trevliga runt en pick-nick. Kram kram

Anonym sa...

Vilken underbar ljusglimt. Det gäller att ta vara på de små ögonblicken. Jag är så glad för er skull.
Kramar från Nicoline

Anonym sa...

Så härligt för er alla tre! Jag gläds med er!

DORIS DAISY sa...

Å nu gråter jag åxå. Vilken fin dag ni har haft.

Bloggerskan sa...

Härligt! Och då jag spenderat helgen på möte i Umeå vet jag att ni också fått Sveriges varmaste och finaste väder! Det är ni värda!

Annela sa...

En sån underbar idé! Picknick och lite skratt vad kan vara bättre?
Kramar, vännen...