fredag 16 maj 2008

Två glada toner...


... spelades igår. Något som berättades... något som hände.... det blev två glada toner mitt i.

Sven-Erik var i kyrkan igår.... de hade blivit bjudna på gofika, sång och musik. Sven-Erik satt glad vid bordet och mumsade på allt det goda man bjöd på. Men så kom det till sången.... och alla som känner honom vet att det här med att sjunga.... det har aldrig varit någon vidare hit. Inte ens i söndagsskolan tyckte han om det... har hans mamma berättat.
Så kom då stunden när man skulle sjunga.... då klev SE bara upp från fikabordet och började gå runt och titta på den betydligt intressantare kyrkinredningen istället. Ingen sång här inte...
Personalen hade funderat varför han inte ville vara med... men efter att jag senare förklarat... så skrattade de och sa: "Ja, då förstår vi att han fick så bråttom från gofikat...


Carolina hade sin kompis PH här igårkväll.... de var ute och gick... köpte glass... satt i parken... satt och skrattade på rummet...
Hon var som en liten sol resten av kvällen....


Så något som berättades... något som hände... blev två glada toner i en eländig melodi.

..........


En vacker helg fylld med sommardoft och lyckoklöver önskar jag alla....

11 kommentarer:

Anonym sa...

Va roligt med två glada händelser på samma dag:) Önskar dig många glada händelser idag och i framtiden. Kramar Nalle

Anonym sa...

Så roligt Elisabettan.. det är det lilla som blir till stor glädje många gånger:-)
Sjunga är inte allas favorit, jag har en vid min sida som brummar på och det där avstår han mer än gärna:-)
Jag tar inte det så hårt om något plockats bort.. det finns mer viktiga grejer i tillvaron.. alla kan göra sina missar oxså jag.
Sola på och hoppas du kan plocka fram fler solglimtar i tillvaron.
Själv sitter jag med ben som inte är allt för vackra sedan söndagens solstund på stranden.. det är något rött som kliar fortfarande.. tur det inte är kortbyxeväder nu;-)
Min Kafferastblogg ser inte klok ut heller efter flytten med blogg.se till nya plattformen.. väntar ivrigt på svar från dom, annars är det att plocka bort eländet.
Ha de fint nu och ta tllvara tillvaron i tiden.
Varm kram tillbaka.

Musikanta sa...

Jag har varit borta från datorn en tid men nu har jag läst igenom dina inlägg de sista dagarna. Nu förstår jag ju också bättre varför SE inte kan vara hemma längre.

Det måste ju i alla fall kännas skönt för dig att veta att hans dåliga humör och elakhet hade sin naturliga förklaring.Det varkar ju som om han inte visar sådana tendenser numera där han bor och det måste ju bero på att han trivs ganska bra med sin tillvaro.

Han slipper kanske att känna att han misslyckas och att ta beslut som han inte förstår - ingen som påminner honom om att han är glömsk etc.

Jag har hört en bön som handlar om att förändra det man kan men också att acceptera det man inte kan förändra. Det är det svåra som du nu har framför dig. Jag önskar dig all lycka för framtiden. Varma kramar från Musikanta.

Unknown sa...

Vad underbart att han bara helt sonika reste sig och gick! Måste varit jätteroligt att vara med då. Ibland önskar man att man kunde göra likadant.

Vad härliga båda senaste inläggen var. Skönt att ni båda får lite lättnad i era bekymmer man orkar så mycket bättre då.

//Enastående mamma

Anonym sa...

Vad glad jag blir när du skriver så positivt!
Hoppas ni får en härlig helg!
Kram Bodil

Isabelle sa...

Härligt! Hoppas helgens toner får gå i dur. Det ska visst bli kallt men jag hoppas ändå att några solstrålar letar sig fram till dig.
Styrka och omtanke till dig, som alltid. Kram.

Anonym sa...

Vad fint :) stor varm kram och en önskan om en underbar helg till dig!

Åsa! sa...

Glada minnen ska man bevara riktigt nära hjärtat! Ta väl vara på er!

kicki sa...

Ja sommardofta är det verkligen ute, det regnar och då luktar det underbart, hägg och syrener runt husknuten...
Har suttit och lyssnat på sången kära dottern hade på sin blogg, oj va tårarna runnit på mej, underbar sång...tack för att ni delade med er av den, skönt att gråta ut..
Ha det så bra min goa vän, hoppas solen skiner på dej under helgen, kramar i massor.

Anonym sa...

Vad jag blir glad av att läsa ditt inlägg.
Det har en fläkt av positiva tankar och det värmer mitt hjärta.
Mer sånt!
Kramar i mängder och önskningar om en fin helg!

Anonym sa...

Har du läst boken om Alfons Åberg när julen är förbi och allt känns bara tråkigt? Där säger Alfons farmor någonting klokt: Alla dagar kan inte vara roliga och att tråkiga dagar behövs just för att de roliga dagarna ska kunna kännas roliga.

Fast ändå önskar jag dig många roliga dagar just nu!!!
Kram!