fredag 10 augusti 2007

Gläds med mig...



... alla ni som ser gåvan som kom med posten idag! Gläds med mig över att en enda människa med så stor empati och omtanke om mig, och min familj, med sin vackra gåva, fick mig att känna en sådan glädje och lycka.... på mycket mycket länge!

Hon som sände paketet har jag aldrig mött! Hon som fyllde paketet med de vackraste saker, känner mig inte på annat sätt än från några rader på en blogg! Hon som skrev det lilla kortet med hjärtan på, till någon som mig.. för att jag skulle få!

Jag önskar så att hon hade fått se... att hon varit här och fått uppleva vår glädje över denna så osjälviska handling! Att jag hade kunnat krama om henne, och säga: Det du gjort för mig ska jag bära i mitt hjärta så länge jag lever! Det kommer jag att göra!

Till Gud..

Gud, någon gjorde något för mig idag

något som jag så väl behövde..

Gud, du vet precis vem jag menar

för hon är en av dina änglar..

Gud, skicka henne en tanke

så att hon känner, och vet..

vad vackert hon har gjort

mot en annan människa..

Tack Gud, för att du

sände henne på min väg..

Så gläds med mig... se så vacker världen kan bli, och vad en enda osjälvisk handling kan ge! Hon sa: "En gång hade jag det svårt, och då lovade jag mig själv att om jag någon gång fick det bättre så skulle jag tänka på alla dem som hade det sämre! Idag har jag det bättre - och därför är det nu min tur att hjälpa alla de som inte har det så lätt.." . Löften som ges i svåra tider - glöms ofta bort när det blir ljusare dagar... men hon glömde inte sitt löfte! Så...

Från det allra innersta av mitt hjärta: Tack Gisan...

20 kommentarer:

Christina sa...

Helt fantastiskt, att det finns så underbara människor som bryr sig om andra. Förstår att du är jätteglad!
Ett stort och varmt hjärta har hon Gisan och det skall hon ha all respekt för.
Det är sånt här som gör bloggningen kul....
Tack för att du skickade ner lite sol, måste vara strimman jag såg i norr i eftermiddags och då tänkte jag på dig.
Sov så gott vännen när det är dax.
God nattkramen kommer här.

K sa...

Förstår din glädje! Gömden långt inne i ditt minne, men plocka fram den då och då...
En godnatt kram från mig!

Dubbelörn sa...

Den gåvan betyder allra mest som ges osjälviskt, utan att kräva någonting tillbaka...

Gläds så med dig vännen! Du är värd all omtanke som finns, du o du sin familj...

Varmaste omtankekramar

Bloggblad sa...

Perfekt! En gåva som gläder och inte kräver - det är så det ska vara.
Jag blev riktigt glad av att läsa om din glädje, och visst vet jag också att det finns mycket värme och omtanke ute bland bloggarna.
Kram på dig!

Anonym sa...

Morning!

Det var du värd!
Sug åt dig!
Ha en bra dag!
Kram!

Anonym sa...

Jag förstår att du blev glad vilken fantastisk människa. Det här behövde du. Var det paketet som SE kommer bärarande på? Jag önskar dig allt gott Elisabeth/Kramar från Tussegumman

Christina sa...

God lördag i stugan....
Kram

Ella sa...

Tänk vilka människor det ändå finns!!! Du har verkligen förtjänat det, något att glädjas åt. Jag är så glad med dig.

Anonym sa...

Oj, så "stor" gåvan blev när du skrev om den på det här sättet. Jag är så glad att jag kunde göra dig glad. Du gör ofta mig glad och du får mig att växa lite i taget och det är guld värt för mig! Stora kramar...

Kul med en Sommartomte i förr inlägget ;-)

Christina sa...

De röda skorna är ganska slitna, du vet, allt spring emellan bloggarna så det får bli ett par andra ikväll.
Håller en plats till dig också:)
Ha det riktigt gott idag
Kram

Anonym sa...

Åh, jag sitter här och blir rörd så in i norden. Över att det finns så goa medmänniskor runt omkring oss som vill göra livet ljusare för andra. Förstår verklgien att du blev glad/lycklig , för det var vackra saker!
Stooor kram från Lallis

Anonym sa...

Vilken glädje att det finns änglar! Kersti

Anonym sa...

Riktig post är allt kul att få.

Jag önskar att du får en ra dag.
Kram

Anonym sa...

BRA dag skulle det ju vara. :-)

Anonym sa...

Visst är det underbart att man råkar på så härliga och omtänksamma människor =) Jag gläds verkligen med dig!
Kramar

Elisabeth sa...

TILL ALLA: Gläds med mig.. för att jag har så fantastiskt underbara blogg-vänner som gladdes med mig över denna gåva..det värmer så så mycket!
En stor gåva för mig.. är allt vad jag får av osjälviskhet och omtanke! Det kan vara ett ord, en present, ett leende, en tanke eller en liten kram... allt som någon ger mig från hjärtat!

Det är vad allting handlar om.. inte gåvor som räknas i kronor och ören... utan gåvor som räknas med tanken bakom.. så att ni gladdes med mig ser jag också som en stor gåva!
TACK underbara vänner därute...!

Till Gisan vill jag säga att din gåva var stor, men störst var din handling och tanke bakom... den gåvan kommer jag alltid att bära med mig...!

KRAMAR TILL ER ALLA...

Anonym sa...

Visst är det bara helt underbart att det finns så snälla människor.

Kram till er från Gunilla

Anonym sa...

God natt-kramar och hälsa till Carolina att jag är glad att hon är glad över smycket. Erbjudandet kvarstår. Har hon funderat på det. Men det är bara om hon VILL. Kramar...

Anonym sa...

Förstår din glädje och som Magalös säger, göm den och plocka fram och stärk dig med det när du behöver det... Kram på dig

Anonym sa...

Vilken underbar dotter du har som bakar muffins och donar och möblerar ditt rum! Hon tänker verkligen på dig! Ni kommer med all säkerhet att ha en unik relation mellan mor och dotter kan jag tänka när ni går igenom så mycket tillsammans. Jag önskar dig allt gott och tänker på er familj varje dag. Ha det gott/Kramar Tussegumman