torsdag 29 januari 2009

"Jag tror på dig"...

... brukar min bloggvän Nalle skriva.
Jag tror inte hon vet hur mycket de orden betyder för mig...

För så är det.... hon hjälper mig att vara den bästa Elisabeth som finns på GG-gatan just nu. Hon tror på mig.... oavsett om jag bara har bäddat sängen en dag, om jag bara har gråtit en dag, om jag har varit full av tillförsikt en dag, om jag har gjort något roligt en dag... så tror hon på mig. Hon talar inte om för mig vad jag ska göra hittan och dittan... hon talar inte om för mig hur, och när jag ska gå vidare... hon litar fullt ut på att jag vet det själv.
Hon tror på att jag av egen kraft, på mina villkor, och med mina förutsättningar tar mig en liten bit framåt varje dag.
Det är stort.... och det bär långt mycket längre än annat just nu.

Jag vet ju också, precis som hon, att jag tar mig sakta men säkert framåt.... men hon är en av de få som ser det... och som säger det.

Att någon tror på en... att någon ser en... att någon hjälper en att vara den bästa personen i sitt eget liv.... en sådan någon borde alla ha!

Tack Nalle....

..........

Läkarämnet ska jag skriva om sen.... och även lite annat. Just nu är jag bara trött...

Jag pratade med SE på morgonen... han mådde bra, men var hungrig. Som en annan värld att höra hans röst...

11 kommentarer:

mossfolk sa...

Jag är lika förundrad varje gång över hur många kloka människor här finns bland kommentarerna!

Gisan sa...

Hon är otrlig med sin tro "vår" Nalle! Vi är lyckligt lottade som har henne som vän. Jag är extra lyckligt lottad för jaghar dig oxå! Kramar...

Unknown sa...

Såklart att Du klarar det här svåra på Ditt eget sätt och vis, allting har sin tid.

Och jag blir glad att läsa att Nalle FINNS!

Varm Kram
från Eva

Anonym sa...

Livet går ju framåt med många små och stora gropar. Just nu är jag i en grop...brukar hamna där när mitt hjärtebarn skall på sin årliga kontroll...

Anonym sa...

Men å, jag studsade till flera meter, när jag såg att du skriver om mig.Jag blir rörd, Elisabeth. Så vackert du skriver.
Jag är så glad om jag kan hjälpa dig något lite i allt det svåra som drabbat dig.
Jag kommer alltid vara din vän.
Stor varm kram Nalle

Vida sa...

Ja när någon tror på en kan det göra hela skillnaden :) Vilken härlig vän.

Kramar i massor från Liv

Bloggblad sa...

En underbar vän! Det är en konst att inte lägga sig i utan bara stötta.

Anonym sa...

vi vill väl alla på våra sätt hjälpa dig !! Hjälpa dig med de små myrtstegen som gör att du kommer fram och över små gruskorn och högre trösklar.

Går det för snabbt framåt forserar du dig och inte gör det med hela ditt jag! Ja då blir resultatet därefter.

Du måste hitta det som är din väg, ditt sätt!

Och jag tror att du kan klara det eller jag VET att du kan det!

Ösnkar dig en underbar dag där du finner ljuset!

Anonym sa...

Det är gott med vänskap. Det värmer och gör en trygg. En varm kram till dig idag.

Ewa

Eleonora sa...

Nalle är en fin och trofast vän! Kram och kram

Anonym sa...

Vad fin skrivet och Nalle hon är så klok så klok!
varmaste kramar!