tisdag 6 januari 2009

Kvart i elva...

... vaknade jag idag. Lycklig. Mitt i drömmen.... han är ju på väg.

Alla var vi i "Boern" och jobbade. Med stugan. Alla förutom SE.
Då ringde jag SE:s mamma för att fråga om hon sett till honom.
"Ja, han är här nu... vänta så får du prata med honom" sa hon.
(Den lyckliga förväntan.... jag skulle få prata med SE... min SE...)
"Ja, jag skulle bara fika lite.... så är jag på väg upp mot Borga sen" sa han.
"Kommer du till Raja då" frågade jag.
" Ja, men jag menar ju det..." svarade han. Som om jag varit dum som ställt en sådan fråga.

Så just nu är han på väg.... till oss.
Känslan sitter kvar än...

..........

Kanske var det för att dagen igår kom med bra.
Jag skriver om det sen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart med fina drömmar. Ha kvar den känslan länge om du kan.
Kramis Nalle

Anonym sa...

Vilken härlig dröm!

Och Borga och Raja känner jag till... ganska bra. Inte så förskräckligt långt från mitt sommarland i norra Jämtland.