torsdag 23 april 2009

Men nu då...

"Mamma, vet du, jag tycker att du är världens snyggaste mamma!"

Ett sådant uttalande måste man ju bara bevara för eftervärlden.... då jag vet att orden är sagda av kärlek, och inte riktigt baseras på hur verkligheten ser ut ! Jag har ju en spegel.... och den förskönar icke det minsta!
Jag gillar verkligen det där uttrycket: "Skönhet sitter i betraktarens ögon"!

..........

Jag skulle egentligen skriva om något annat.... den process som alltmer börjar ta form. En process, som i takt med att det ramlar in lite energi emellanåt (som när det kommer bloggvänner), börjar se varifrån den här Elisabeth kom.... var hon står idag... och framförallt vart hon ska gå sen.
Den är bara i sin linda, för ännu ligger det så mycket förtvivlad sorg som måste överlevas, och läras att leva med varje dag. Å att hantera sådant på allenast en mamma och en dotter.... det är en sorg bara i sig!
Men processen har börjat... det får gå i myrstegstakt nu... det får ta den tid det tar... men att skriva om det är viktigt! För mig, och för oss.

Jag har skrivit det förut... att lägga sig ner och dö åt eländet är inget alternativ! Men då gäller det att hitta strategier för att orka kliva upp när eländet kryper ner! T ex att bara skumläsa svaret från den försäkringsmedicinska utredningen som kom i förra veckan.... eller att välja bort sådant som stjäl energi och glädje... eller att påbörja en process!

Med myrsteg...

13 kommentarer:

Anonym sa...

Din Carolina är en guldklimp, det är då ett som är säkert.
Sug åt dig och njut, för det är sant!

Musikanta sa...

Visst blir man glad när man får en sån kommentar av sin dotter!

Jag tycker att ditt inlägg andas en viss försiktig optimism och att du känner dig lite bättre till mods.

Hoppas att den nya energin och livsglädjen håller i sig länge, länge...
Varm kram/M

Dubbelörn sa...

Maila mig o berätta!!!

Psst nästa vecka ska det vara på g... ;)

Kram o pusss

Mina ord - min vardag sa...

Här var det mycket intressant att läsa. Hit vill jag återkomma. Ha en trevlig fredagskväll

Vida sa...

Wow! Vilken härlig kommentar, den ska du behålla så klart.

Varm kram och stjärnströssel till dig (det kan du spara i fickan och ta fram en dag när du behöver det)

Liv

Isabelle sa...

Fina Carolina... Sånt värmer ett mammahjärta.

Önskar dig en jättefin helg tillsammans med blogvännerna.
Stor kram!

Cassikuriren sa...

Döttrar är fantastiska. Göm dotterns kommentar djupt i ditt hjärta och plocka fram ibland!
Du har otrolig berättarteknik och jag skulle med glädje läsa en bok skriven av dig - om det bara fanns en :)

✿Ewa sa...

Underbar kommentar från en underbar dotter till en underbar mamma!!

Önskar dig en helt underbar helg med bloggvännerna :)

Hjärtekramar i massor!
Ewa

kicki sa...

Tack för dina goa ord trots att du själv har det så jobbigt...idag har det mest varit kämpigt och gråtigt hela dagen...kramen till dej min vän

Kajsa sa...

Men vilken gullig och fin prinsessa du har!!! Men så har hon ju förståss en fin och gullig mamma åxå!!!/STOR kram

Eleonora sa...

Förstår att det är fullt upp nu när du har gäster! Det ska bli kul att få höra hur ni har haft det och vad trevligt ni har gjort. Ha det så gott vännen och stor kram.

Samtal från min trädgård sa...

Sådant ska du spara, låter som du vet hur...även om min dotter är i början på tonåren, så passar även jag på att spara sådant till dagar, när jag behöver det.
Jag tycker mig läsa lite tillförsikt i ditt inlägg, vilket gör mig så glad för din skull och så spelar det ju mindre roll i vilken takt. Huvudsaken är att du och Carolina hänger med!

Christer sa...

Myrsteg, det är bra det! Myrstegen är ju visserligen väldigt små, men tänk på hur starka myrorna är ändå, och hur de lyckas i sitt strävande...