måndag 21 september 2009

Pappa har nyss varit hit...

... med en ny byrå till Carolina.
"Jo, men vi visste ju att Carolina behövde en ny byrå... o jag och mamma hade ju sett ut en... och nu bestämde vi igårkväll... så nu kommer jag med den!" Sa pappa när han ringde.
Lilla pappa. Som en liten tomte... som Carolina ska få ringa och tacka sen. Jag vet att hon kommer att bli mycket mycket glad....

Mamma. Ja, jag har pratat med henne lite på morgonen. En drogad liten mamma som får smärtstillande hela tiden nu. Som jag förstod så är det ett brott på bäckenbenet. Hon kommer troligtvis att opereras ikväll... det beror på när man får ner waran/blodvärdet som ligger alldeles för högt nu. Hon kommer att sövas, då man bedömt det som för hög risk att snitta henne för ryggmärgsbedövning.

Allt ska gå bra... har vi bestämt.
Men det är sådana här gånger jag önskar att jag hade kunnat göra som förut... krypa in i hans famn, och få bli lite försäkrad om det.

9 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Sänder dig alla positiva tankar som finns... Det SKA gå bra!

Varma kramar

Tummelisa Garn & Design sa...

Jag håller alla tummar...

Nina sa...

Håller tummar, tår och tassar!

Kraaam!

Di sa...

håller alla tummar och tår! Klart det går bra! kramaar

Cecilia N sa...

Hoppas att allt går/gått? bra med operationen och att det blir en bra rehabilitering för din mamma.

Vet hon om att hon har ett helt blogghov som håller tummarna och vill peppa?

Vida sa...

Håller alla tummar jag har.
Varm kram

trollmor sa...

Hoppas det går bra för din mamma.
Tänk att det måste oturas på detta viset.Torsdag tror jag det blir en stadsresa för mig. Hur har du det då ? Vi hörs
kramis ewa

Vända blad sa...

Du ska se att detta går bra! Skickar dig en extra kram! Solen skiner här hos mig och jag är glad för den =) Tänker på er!
Kram Maria

Eleonora sa...

Så fantastisk din pappa är, som mitt i oron och sorgen över vad som hänt hans hustru, kann komma ihåg att Carolina behöver en byrå - och dessutom komma hem till er med den! Han är otrolig denne man!

Din mamma får den bästa vården nu och vi ska bara hoppas och be om en lyckad utgång.

Tänker på dig vännen och skickar kramar!