måndag 21 december 2009

Det blev en promenad...



... i gamla välkända kvarter. Precis när det började skymma lite.... och utan Pontus P. Påpälsade, och med snöknaster under fötterna, så gjorde jag en titta-i-fönster-utflykt för mig och Carolina. Gick förbi vårt gamla hus... gick förbi våra tidigare grannars hus... gick förbi hus där gamla grannar flyttat ut... och nya okända flyttat in. Gick vidare till nästa gata...

Men det som var tanken... att se hur fint de "julat till det" i fönstren... och/eller att se hur de "julat till det" ute , eller inte gjort det, det gjorde vi nog vid varje evigast hus.
Å det är ju då... om man bara tittar lite... och känner efter lite... som man kan hitta den där magiska känslan... julkänslan. Eller rättare sagt... lyckan över vi två. Ändå...

Sen gick vi in på OK och köpte halstabletter till Carolina... och lite julmust. Hemma igen så tände vi ljus... och fikade på julmust, kaffe, och kanelklockor. Samtidigt gick vi igenom posten som kommit, med fina julkort och litet paket från farmor. Lite julaftonskänsla blev det nästan...

..........

I övrigt så har det inte hänt så mycket idag. Småstädat och småpyntat lite bara... och ätit soppa till middag. O spelat julmusik...

4 kommentarer:

Annela sa...

Låter som en riktig myspromenad. Jag tycker också att det är kul att "titta in" och se hur folk jular till det. Alla har det olika!!

Annela sa...

Stampar lite snö från kängorna (jo, nu har vi snö här också!!) och trampar in och säger God Natt!!

Isabelle sa...

Apropå julmusik så har jag en fråga till dig. Kolla mailen.

Elisabeth sa...

aNNELA: Ja, det var det! Å så får man både lite julstämning och tips på köpet! Fast ibland känner jag mig som en "nyfikenkäringa" också... Kram..

aNNELA IGEN: Men vad roligt att ni också har fått snö! Vi pratade faktiskt om dig där på promenaden, Carolina och jag... om att du inte skulle få njuta av någon julesnö. Så himla rolig... hoppas att ni får behålla den också ett tag! Kram..

iSABELLE: Ja, nu vet du ju,... men tack ändå för din omtanke, min vän! Kram..