tisdag 8 december 2009

Visst blir somliga dagar...

... tuffare än andra, men jag skriver oftast inte så mycket om det. För när de stunderna kommer så får jag fullt sjå med att hitta på någonting som tar mig förbi det tuffa. Å sen så tycker jag det känns ännu eländigare om jag ska skriva om eländet också....

Men idag är verkligen en sådan där dag då både vädrets makter, och tråkiga måsten verkar ha bestämt sig för att riktigt tuffa till det för mig! Det är så grått och mörkt ute, och det har regnat hela förmiddagen...
Sen så ramlar det in tråkiga, och nödvändiga måsten... sådant där som att ringa till a-kassan. Sådant där som att ordna så att jag får någon ersättning från och med den 1 januari. Det är inte lätt... för det kräver all energi man har... och så kräver det en skarp hjärna i 1,5 timme. Ja, precis lika länge som jag behövde prata med två olika arbetslöshetskassor... och för vilka jag fick berätta (för 511:e gången känns det som) om den resa som jag gjort under de senaste åren.
Å det är lika svårt varje gång.... när man måste "backa bandet"! Man ramlar som tillbaka lite...

...

Om en stund ska jag gå iväg till soc. En träff med en ny kontaktperson "vän" som jag ska få. Den förra fungerade inte så bra...

Men först ska jag diska... sätta på julskivan... äta upp den andra halvan av apelsinen... och "vipsvops", som min bloggvän "Dubbelörnen" brukar uttrycka sig, så blir det ljust igen... och så ska jag försöka fundera ut hur jag ska kunna mysa till det så mycket som möjligt för mig och Carolina på jul.

"Learning by doing"!

4 kommentarer:

Bittan sa...

Har hållt tummarna för dej hela dagen....hoppas att allt gick bra.
Saknar Er i massor krama Carro från mej o säg att allt ordnar sig nu till jul det känner jag på mej.
P o K Bittan

Tina sa...

Hej vännen!!
Ja, du har så rätt!! Jag vet precis vad du menar!!!
Jag hoppas att allt gått bra!!!
Sänder dig en varm kram fylld med ork, energi & trygghet din väg!!
Ge inte upp...
Kram Tina

Elisabeth sa...

bITTAN: Tack min vän! Ja, du vet att det blev tomt när du åkte... men jag hoppas verkligen att det inte dröjer så länge innan vi kan ses igen! Tack snälla, för några underbara dagar... och jag har kramat Carro från dig! Hälsa Cissi så gott från oss! Kram...

tINA: Tack snälla gulliga du, för alla varma kramar och bärande ord! Å så vill jag be om ursäkt för att jag inte riktigt orkar ge samma stöd och pepp tillbaka nu... men jag tror mig veta att du förstår. Å det blir bättre.. Tack snälla vän, än en gång... Kram..

Eleonora sa...

Det är mycket för dig just nu men med LbyD kommer du att fixa det, helt övertygad är jag därom. Trist bara att behöva berätta samma sak om och om igen. Men vartefter du träffar nya personer, så behöver ju dom sättas in i allt, så det blir väl ett nödvändigt ont.

Go girl - you can do it!!!
Puss o kram