torsdag 17 december 2009

Det får inte ens bli...

... det jag brukar kalla "den lyckliga sorgens längtan" nu. Varken för mig eller Carolina. Då skulle korthuset rasa... så stenhårt, och medvetet fokus på att hålla undan sorgligt och svårt nu.

Å det är också därför vi bakar på nu... pyntar och pratar om hur vi ska lägga upp det på julafton... mysfikat på morgonen... vilken buss vi ska ta till pappa... när vi ska äta... vad vi ska äta... vad går det på teven... och det viktigaste... hur blir det med julklappar i år.
Å det ordnar sig... säger jag. För det gör det ju...

För i år ska bli den bästa julen ... har jag också bestämt. Oavsett vad.

2 kommentarer:

Bittan sa...

Låter som en bra planering som ni har du o carro..... här lägger vi inte upp så mycket planer eftersom vi jobbar båda 2 till 21.15 bara kollar om det e något bra på TV. Nu kommer cicci den 28 till Umeå så nu vet du det....kram till Er båda

Elisabeth sa...

bITTAN: Ja, vi planerar på som bäst nu! Men jag tycker det låter så erbarmerligt lessigt att ni båda ska jobba på jul! Du hade behövt en julhelg tillsammans med Cissi.. där ni bara hade kunnat få njuta av allt juligt! Eller ännu hellre, att ni hade kunnat fira jul tillsammans med oss! Å jag hoppas ju självklart att Cissi kommer förbi här då... Kram...