torsdag 31 december 2009

Tiden...



... går. Nu har det gått ett år sedan jag skrev om hopp inför det nya 2009. Nu har det snart gått två år sedan SE åkte iväg.
"Två år... men det känns som om det bara är... ja, typ några veckor sen...?" sa Carolina igår kväll, när vi pratade om det.
Men så är det... tiden går.

Nu ska jag inte skriva någon årskrönika om året som gått, jag kan inte riktigt göra det just nu. För mig är "tvåårs-dagen" alltför nära och påtaglig... det blir bara att jag minns de här dagarna för två år sedan. Å då blir jag så plågsamt medveten om att det nya året kommer att ta ifrån mig ännu mer av SE. Varje dag i det nya året ska det bli så. Så det tänket får stoppas bort nu...

Nej, jag vill skriva om tiden framåt. Det nya året... och vad annat det ska komma med? Det finns styrka i det tänket... i hoppet om att jag faktiskt ska få ett nytt år. Med dagar som ska fyllas med nytt för både Carolina och mig. Nytt som heter styrka... nytt som heter hopp... nytt som heter livet igen. Vilket hopp är inte det att äga...?

Jag ber till Gud varje kväll. Tackar för den underbara dagen jag fått... ber om hjälp att klara den som ska komma... och ber Honom hålla sin hand över oss, och alla som har det svårt på någe sätt.
Nu ber jag: Käre Gud, följ mig nästa år också... och håll alla, som behöver det, i handen.


Så ett Gott Nytt År önskar jag till dig som läser här nu... måtte just du få ett NYTT år med styrka, hopp, och och liv.

Gott Nytt År...

17 kommentarer:

Eleonora sa...

Jag tackar och tar emot din vänliga önskan med ödmjukhet. Självfallet, som du förstår, vill jag önska samma sak tillbaka till dig, av hela mitt hjärta.

Låt oss hoppas att vi åter igen får träffas under det kommande året, som vi inte alls vet vad som ska hända oss.

Nyårskramar ...

Ewa sa...

Jag önskar dig och Carolina ett fantastiskt Nytt År med en dikt/sång som jag älskar och som visar vad jag önskar er båda.

May the long time sun
Shine upon you,
All love surround you,
And the pure light within you
Guide your way on.

Stora och varma hjärtekramar!!

Tina sa...

Hej vännen!!
Det va ett fint inlägg!! Blev rörd på djupet av din önskan & tackar dig!!!!
Till dig min fina vän!!

Jag vill önska dig ett underbart Gott Nytt år!!
Detta år vill jag fylla med ljus, kärlek, glädje, styrka, trygghet, lycka, harmoni, självkänsla, god hälsa, liv, vänskap, pengar mm... & skänka det till dig!!

Vill tacka dig för allt du delat med dig av till mig under 2009 & hoppas på att 2010 bidrar till en fortsättning på vår vänskap!!

Nu med min kaffe kopp i hand & brasan som brinner så rofyllt i spisen känner jag hur lyckan bubblar upp inom mig!
Du har hjälpt mig så mycket & funnits där för mig när jag varait ledsen & behövt en vän!! Du har delat med dig så mycket av dig själv till mig & det är jag så tacksam för.

År 2009 har för mig inneburit massor av positivitet. Även mindre positiva händelser & känslor oxå, men övervägande positivt & en hel del av dessa positiva beror på dig. Jag är så tacksam över att få ha dig som min vän!!!

Ha nu ett underbart avslut på 2009 & välkomna 2010 med öppna sinnen!!

Tack för din vänskap!!
GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!

Ljus & kärlek till dig från mig

Anonym sa...

ÖNSKAR även dig och de dina ett riktigt gott och välsignat År
Lisa
lIDOSTILLCAPRI

Tussegumman sa...

Elisabeth min vän tack för varma kommentarer på min blogg. Önskar dig och Carolina ett underbart 2010 där ni hittar kraften att orka men allt som dyker upp i vardagen. Jag själv samlar själv kraft nu och hoppas mycket positivt kommer att hända under detta kommande år. Många varma kramar till er båda från Tussegumman

trollmor sa...

Ett stort Gott Nytt År till dig och Carolina.Hoppas vi snart kan träffas.
Vad vet vi vad ett nytt år för med sig ? Vi hoppas att det ska bli de bästa med mycke kärlek och värme.
Tack Elisabeth för att jag fått lära känna dig.
En jättestor Nyårskram till dig
ewa

Dubbelörn sa...

Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag er båda! Om någon är förtjänt av goda år, så är det ni!

Varmaste nyårskramarna fr mig

Anonym sa...

Önskar att du får ett riktigt bra 2010 GOTT NYTT ÅR önskar jag dig och din fam.Stor varm kram Ann

Ancan sa...

Jag ber också för dig o ditt fortsatta liv.
Hoppas att 2010 blir året då du stärks och återfinner balans o harmoni i livet.

Förmågan att inse lyckan i att du älskar - även om det numera är i olika boende, i olika världar.
Men du ÄLSKAR, och är älskad<3

Gott nytt år min vän.

Samtal från min trädgård sa...

Jag önskar det samma till dig och Carolina. Det känns så hoppfullt att läsa ditt inlägg, och jag hoppas att det kommer att hålla under 2010 även om vi vet, att det kommer dagar, som inte är som vi önskar. Men på dessa dagar så tar vi hjälp av känslan som vi har fått på de goda dagarna och klarar oss igenom ändå.
Gott nytt år och kramar till er.

Kersti sa...

Du jag lägger all min kraft på att önska dig ett riktigt Gott Nytt År. Kram vännen.

Di sa...

Önskar dig och C allt gott, även SE att han får ha ett bra år igen, och det är sant att det är framåt som gäller för både dig och mig, starka vackra kvinna! VARMASTE nyårskramen från mig!

Christina sa...

Jag önskar dig/er ett GOTT NYTT ÅR, Ditt inlägg berör verkligen, stor varm kram.

Bittan sa...

GOTT NYTT ÅR önskar jag er....Kram Bittan

Gerd sa...

Jag önskar dig och Carolina ett gott nytt år och styrka att gå vidare i livet med det nya tänket!

Unknown sa...

Jag tror av hela mitt hjärta att Gud vill möta dig i din bön. Han är säkert redan på väg med överraskningar längs med vägen...
En gammal sång som sjöngs ofta under min uppväxt och som jag bär med mig...
" Gå bönernas bro.... den bär"
Jag skall leta upp texten o lägga in den på min blogg...
Kram / Ingela

Anonym sa...

Kära Elisabeth

Alzheimerfonden kommer också att hålla sin hand över dig och Carolina!

Det finns hopp!

Mvh

Sven