tisdag 15 december 2009

Ikväll blir det inte..

... så mycket vettigt skriv här. Jag är alldeles för trött... efter att ha julskurat spisen, varit ut flera gånger och plumsat i snön, diskat, varit på långt möte på soc, ätit kalvsylta till middag, och nu landat i soffan... med teven som ska hålla mig vaken ett tag till.

Carolina är ännu hos kompisen Ina. Jag hoppas de har julmysigt och kul...

Å det känns... tomt. Men man måste lära sig det också...

Tillägg: Men nu börjar Lotta Engbergs Jul... så jag firar lite ihop med
henne. Än om jag fick svälja, och tänka bort när hon sa: "Att få vara
tillsammans... familjen... nära och kära... det är det viktigaste."
Å svälja hårt också...

2 kommentarer:

Di sa...

förstår att du kan känna dig ensam, det gör jag med här fast jag har ett bra liv, så känner jag mig ensam vissa stunder. Jag tittar på Bridget Jones, det är kul, och så tvättar jag, drömmer om sommar och sol, och hälsar på hos dig och skickar dig massor av goa varma kramar!

Elisabeth sa...

dI: Ja, det är svårt det här med ensamhet. Känslan finns nog där för många av oss... oavsett hur det ser ut runt omkring. Å det är en känsla som man ibland bara kan bära själv... men man får göra som du... hitta på lite för att skingra tankarna. Å Bridget Jones fungerar ju alltid! Tack min vän, för att du hälsar på hos mig, och många goa kramar tillbaka... Kram..