lördag 22 november 2008

"Man kan inte...





... vara ledsen när det snöar..." sa Carolina ikväll, när vi tog kvällspinken med Pontus P.
Jag håller med henne.... för det är precis som om varje liten snöflinga, varje liten "lapphandske" som singlar ner, kommer med små hälsningar från himlen... vita och magiska .

En snöflinga kommer sällan ensam... de följer varandra, sida vid sida, och bildar ljus. De landar i vilket mörker som helst... och det är därför jag vet... att det är svårt att vara ledsen just då.

En hälsning... jag tar det så... det blir ljusare igen.

Det blev iallafall en ljus, vit och alldeles knäppt, rolig och underbar hundpromenad! Å Pontus P lekte "gömma nos" mest hela tiden...

..........

Jonas och nya flickvännen S var hit och fikade. Roligt.


En vanlig dag... jag och Carolina.




5 kommentarer:

Anonym sa...

det har snöat här med. Världen är vackert vit. Lite magiskt är det allt. Kramar till er i vinternatten

Anonym sa...

Hej Älskade vän! *Kramar om*

Det var ett tag sedan jag kommenterade här hos dig.
Jag har varit inne i en *kommenteranästanNOLLhosandra* svacka men det börjar gå över nu *ler*
Jag har varit tyst hos dom flesta.

Men jag har läst dig, våndas, gråtit och glatts med dig genom dina inlägg.
Tycker fortfarande som tidigare
Att du är en helt enastående.
En beundransvärd, vacker och stark kvinna.

Massor med varma
och Kärleksfulla kramar
till dig och Carolina.

*Kramar om* länge och varmt....

Tussegumman sa...

Elisabeth min vän det kommer att bli ljusare igen. Dessa små guldkorn när det snöar och det där magiska infinner sig då vet man att man trotts smärtan kommer att klara det här. Det blir att plocka dessa små guldkorn och försöka få en jul som du och Carolina mår bra av. Tänker på er varje dag

Christina sa...

Jag hoppas att ni har en varm och skön söndag.
Kram vännen

Anonym sa...

ett sådant vackert ord "lapphandske" och något vi har alldeles för lite av i skåne men ibland lägger vintern kylan så vackert över staden även om det blir utan snö. Hunden jag hade en gång i tiden älskade att gömma nos eller leka plog de få dagar snön låg kvar...Njut av vädret och dagen.