onsdag 19 november 2008

Ny dag...

... jag orkar inte skriva om gårdagen nu. Det var bara tungt. Kanske sen...
Nu ska jag strax fika med Carolina... som har sovmorgon. Hon hade en tuff dag igår, min lillgumma. Å hon går ju först nu...

Men från Kersti kom de här vackra orden, skrivna av Barbro Lindgren..
Jag vill dela dem med er...

"Djupt inne sorgens mörker
glimtar en annan sorts glädje fram
en allvarligare glädje
i grunden besläktad med sorg.
Se magnolian!
Den blommar nu!"

Hopp andas den. Visst gör den?

18 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Hoppet är det enda vi har vännen...

Nästa vecka kan kanske komma med nya o då positiva överraskningar... ;) *sägerintemer*

Stor varm kram

Isabelle sa...

Du andas också hopp. Bara så du vet. För jag förstår att det inte känns så. Men du fixar det här så bra och mellan alla svarta hål så hittar du hopp och tar ett myrsteg till. Heja dig!
Varma kramar - varje dag.

Anonym sa...

Jag vill bara titta in och gratulera dig på din namnsdag!

Många varma kramar.
/Ingrid

Vida sa...

Verkligen vackra rader och jag håller med Isabell att du andas hopp även om det kanske inte känns så.

Varm kram från kallt Gällivare

Liv

Vero sa...

Hittade hit via Mossfolk.

sänder dig en tanke och önskan om att inte släppa taget om hoppet.

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen!

Kram på dig, också!

mossfolk sa...

Grattis på namnsdagen!
Kram!

Vida sa...

Ja visst finns det en visa som börjar så.. jag hör melodin men kan inte heller så mycket av texten.

Glad att jag nu satt Gällivare på din karta som i form av en bloggväns bakgrund..

Varma kramar från dig och just det ja.. Grattis på namnsdan!

Liv

Cecilia N sa...

Grattis på namnsdagen!

✿Ewa sa...

En varm och go kram till dig vännen!

Anonym sa...

Glad att du tycker om den. Kram vännen.

Anonym sa...

Mycket vacker dikt.

Önskar er allt gott!

Anonym sa...

Verkligen fina rader.
Hopp, ett så vackert ord. Du bär ditt hopp varligt och fint och en dag, kommer ditt hopp att stå i blom. Kramar Nalle

Gisan sa...

Det var en mycket vacker dikt som sa så mycket med sina få rader. Ta hand om dig! Kramar...

Elzie sa...

Underbar dikt.
Kramar i massor från Elsie

Christina sa...

Det är tur att vi kan känna hopp för det får oss att överleva.

Så vackra ord.....

Ha det gott vännen min
Kramkram

happymajsan sa...

Varma kramar och ett dagen efter grattis.
KRAMAR

Anonym sa...

Tänkvärda rader! Skickar en stor varm kram till dej! Fast du behöver nog fler än en!