söndag 30 november 2008

Gud...




... nu rycker vi upp oss! Det vart lite tungt så här på morgonkvisten... men jag vaknade med minnet av två mardrömmar som fortfarande hängde kvar, och med täcket på golvet. Jag vaknade också av att jag frös...

Det blev inget gå på stan för mig igår. Men det gick bra det också... huvudsaken var ju att Carolina hade en toppendag med sin kompis, och att de varit och lyxat med pizza. Absolut viktigast! Sen hade hon ju shoppat.... stort! En mössa till mamma... och en mössa till sig. "Jo, men du mamma, det var "ta två betala för en"och då tänkte jag på din fulmössa... och visst är den här mycket snyggare?" Det bor mycket kärlek i en mössa...

Men nu vaknade Carolina... och vi ska fika lite. Sen ska vi tillsammans med min bror F och hans tjej C gå ner på stan och titta på julskyltningen. Det ser vi fram emot.

Tänder ett ljus för er....

10 kommentarer:

Gisan sa...

Ja tänk så mycket kärlek det kan bo i en mössa :-) Hon är så go´ din Carolina! Men hon kan ju inte vara annat med en sådan mor. Jag hoppas att ni får trevligt på julskyltningen. Kramar...

Anonym sa...

Hoppas ni du får det bra och att det är så fint och mysigt som det är på julskyltningen...här regnar det och jag har också haft mardrömmar...trist men nu skakar jag av mej dom och gör dagen till en underbar dag! Stor varm kram

Tussegumman sa...

Du har en omtänksam dotter du! Det måste hon fått av dig. Önskar dig och Carolina allt gott och ta hand om er/Kramar från Tussegumman

Christina sa...

Tänder ett ljus för dig också vännen.
Ha det nu riktigt mysigt på julskyltningen
Varm kram

Anonym sa...

Det låter mysigt att gå och se på julskyltningen. Stämmningsfullt kan tänkas. För visst har ni snö. Här är det mörkt,grått och höstlikt. Men det lyses upp av alla adventsstjärnor i fönstren. Vi har bakat bullar. Yngsta dottern kanelbullar och jag saffranbullar eftersom vi inte kunde bestämma oss för vad vi ville ha. Väldigt gott blev det.
Kram och varma tankar sänder jag dig.

Jessica sa...

Glad första advent vännen
Tänkte på er idag när jag tände ljus härhemma....
stor kram

Anette sa...

....och ni fanns med idag när det var dags att sjunga in Advent....

kramar i massor från ett bedrövligt snöfattigt Skåne

Anonym sa...

Men så gullig hon är!!! /Kram

UllaMona sa...

Hoppas att Du och Carolin hade det trevligt på stan, vilken omtanke att köpa en mössa till mamma...en kärleksmössa;-)minns när jag fick en virkad påse av min mellanson...en påse för att samla bra tankar i sa han.
Kram från mig.

Anonym sa...

Tack kära du Elisabeth för ljuset :-)


Kraaaaaaam.