tisdag 24 augusti 2010

"Gårdagen är förbi...

... och kan inte få annat innehåll än du redan gett den!" Tack och lov för det somliga dagar!
Jag fixade det ju... genom att peppa både henne och mig hur starka vi är... genom att säga hur bra det går... genom att tralla på lite här och där... mest hela dagen.
Precis så där som jag brukar göra de flesta dagar.... fast lite extra igår. Därför att hon behöver vara trygg i den vetskapen... att jag faktiskt fixar det. Oavsett vad.

Å hon peppar tillbaka. Det är svårt att se och höra... hur hon anstränger sig.. när jag vet att hon helst vill gråta åt eländet.

Carolina gjorde en lista på vad hon behöver inför hösten.... jag städade ett skåp. Vi åt gröt.

Jag skulle ha önskat att någon hade kommit och hälsat på... eller att vi hade kunnat göra någe roligare. Men så blev det inte.

Idag är en ny dag. Idag ska jag gå på RK. Nu måste jag försöka fixa en tjejgrej till Carolina...

Jag ska fixa idag också... CAROLINA SVIMMADE NU PÅ TOAGLOVET!! vI ÅKER PÅ AKTUTEN. VI AR ÄTIT FÖR DÅLIGT O HON BLÖDER BLÖDER..

14 kommentarer:

caja sa...

Håller tummarna för att allt är ok med Carolina!
Styrkekram till er/caja

Di sa...

Ojoj stackars C och dig! Håller tummarna kramar

Di sa...

du jag läste lite till, och det finns ju ett extra tillägg att söka för elever som har familjer med inkomster under 125000 före skatt varje år, kan det finnas möjlighet att det är så kan C söka detta från CSN. Du kan maila mej om du har frågor eftersom jag jobbar med just det stödet. Kramar

Ruta Ett sa...

Stackars Carolina! Jag hoppas verkligen att hon mår bättre snart.
Kramar till er båda

Nonna sa...

Men herregud vad är det som händer hos er? Hoppas att allt löser sig till det bästa/Kram Nonna

Anonym sa...

Men snälla du! Hoppas verkligen att det ordnar sig!
Marie

Mimmi sa...

Men herregud......får ni inte pengar från soc så ni kan äta ordentlig mat? .....
Om inte så är det något fel på vår välfärdsstat!

KreativPeriodare sa...

Hur har det gått? Vad hände med Carolina? Är det något jag kan göra för er?

Anonym sa...

Det låter ju inte klokt att ni ska behöva ha det så "snålt" med pengar! Det måste väl finnas hjälp att få.Kram Ann

Anonym sa...

Vad hände? Hoppas verkligen att det gick bra för Carolina. Tänker på er och håller tummarna att det inte var något allvarligt. Kram

/Kicki

Anonym sa...

Käre Gud! Jag vet att du omsluter oss på alla sidor och håller oss i din hand. Jag ber att du just nu omsluter Carolina och Elisabeth lite extra och håller dem tätt, tätt intill dig. Det behöver de speciellt just nu. Många kramar från Åsa

Pia sa...

Oj oj mycket tråkigt att höra :(
Hoppas allt ordnar sig, med pengar och att Carolina mår bättre nu. Styrkekramar till er båda <3

Unknown sa...

Kära nån...hur har det gått för Carolina...?

Det här känner jag igen...du skriver, och klamrar dej fast, och tar dej vidare...hela, hela tiden...och när du pustar ut, och känner att du på något sätt vågar det, nästan i alla fall...så händer det något nytt sorgligt, eller dramatiskt...

Undrar många gånger varför vissa människors liv är så, medan man kan se på så många andra människoliv runtomkring, som inte har den blekaste aning om att det faktiskt kan vara precis sådär...hemskt.

Varm, varmaste kraaamen om ♥
Eva

Micke G sa...

Hej snälla vännen.
Hoppas det löste sig o gick bra för er idag.
Här är det inte heller bra då det tillstött en infektion i munnen för min sambo och stygnen börjar lossa :-(
Fan varför får vi ta så mycket på våra axlar för.
Måste vara för att nån anser att just vi orkar.
Får nu avlastning i två veckor och får vila o sova på nätterna i två hela veckor.
Men har fortfarande svårt att släppa kontrollen då jag tänker på alla dessa mediciner som behövs. Vet ju att utbildade på demensboendet kan hantera detta men är likt förbannat orolig.
Stor kram o ring gärna om du vill.
Micke