fredag 20 augusti 2010

Ikväll går det tungt...

... eller iallafall just nu. Jag vet varför...

Men Carolina fick möjlighet att gå med kompisar på "sommardroskan" ikväll. Hon skulle få låna pengar av kompisen B... annars hade det inte varit möjligt. Å då får man tänka på det som ett ljus... att hon har roligt ikväll!!

Sen skulle jag ju skriva om de senaste dagarna... lite om vad som har hänt... om mamma som har fått komma hem... och om det fina mötet med killen som gör samma resa som jag. Men jag orkar inte det just nu, känner jag... inte ikväll... utan jag ska istället fokusera om det är någon bra film på teven... fixa mer kaffe och ta en Ballerina... och kanske... ja, jag vet inte riktigt... men fokusera på att göra en bra kväll för mig ändå, på någe vis. Å det gör jag ju... absolut, bestämmer jag nu... än om det är extra svårt ikväll. Det tar energi. Både att fixa kvällen, och att hålla undan somligt. Men jag skriver inte mer om det nu...

Jag tänker... "Gud, du vet."
Å "Ingen endaste människa skulle behöva sitta ensam när det går tungt", tänker jag också. Inte nån...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Men gå ut och gör nåt då,sitt inte bara inne och tyck synd om dej.....

Unknown sa...

Det hörs som väldigt tungt, och som att du behöver vila tankarna & känslorna & orden en stund till...och när det känns så, DÅ är det mycket tungt inuti...

Så bra att Carolina fick låna pengar, så att hon kan få ha en bra kväll med sina kompisar :-)

KRAM om Dej min fina vän här...

Musikanta sa...

Vi är många som tänker på dig i kväll! Och verkligen hoppas att det snart ska komma en vändpunkt för dig när du kan återvända till ett verksamt liv. För det hade du väl innan SE blev sjuk, eller?

Men gå in på slottsträdgårdsmästaren blogg så kan du njuta av några underbara bilder. Och tänka att världen kan vara bra skön ibland.
Många kramar från Ingrid/Musikanta

Ruta Ett sa...

Till "Anonym":
Om du inte törs stå för dina åsikter så kan du faktiskt fara till ett varmare ställe där fega stackare som du hör hemma! Ynkrygg!!

Kersti sa...

Mina allra varmaste tankar. Int vet ja om det hjälper men i alla fall. jag önskar så att jag vore där om så bara för en liten stund. Men jag skickar lite styrkekramr här i alla fall. Kram

Vida sa...

En stor varm kram och jag önskar att du slapp sitta ensam... för det är så sant det sista du skriver.

Samtidigt är jag så glad över att Carolina är ute en sväng.

STOR VARM kram från Liv

caja sa...

"Condemnant qui non intelligent" - De fördömer som ej förstår!

Detta är riktat till Anonym, egentligen vill jag inte ens kommentera människan, fegheten själv personifierad...men jag tyckte att detta passade väl in på vederbörande...

Jag hoppas du har en mindre tung dag idag min vän. Kram/c

Äventyret framtiden sa...

Jag brukar titta in på din blogg nu och då; tycker om det du skriver, rakt upp och ner som livet är, även när det är svårt.

Om du inte har någonting emot det så vill jag gärna bli din bloggföljare.
Får jag det?

med varm hälsning!/Karin

Laila sa...

Tack! Ett stort tack! Som jag grät... av dina ord och av känslan att ha dig så nära. Tack ♥

Jag önskar att du också känner mig. Min kram... Men jag önskar att jag var där med mitt babbel och skratt. För jag tror vi skulle ha kul ihop och jag kunde få dig att glömma.. för en stund

Tack för att du finns