onsdag 4 augusti 2010

Nä, men jag tog en sista minuten resa...



... till Grekland istället. Med massor av "bara vara" ,och där man kan lämna bekymmer och trist där hemma i verkligheten.

Jo, men det kan man göra - på Internet! Åteminstone är det vad jag har gjort de senaste två timmarna... suttit och blippat och tryckt på knappar... tittat på bilder... drömt mig bort... väljt och vrakat mellan olika hotell... i olika städer... utflykter hittan och dittan... och med världens stärsta plånbok med mig. Ja, men visst är det väl lite fantastiskt ändå... detta internet?

Sen att jag vet att det bara var ett litet utflyktsmål i mina drömmar just nu... ja, det spelar inte så stor roll... huvudsaken var att jag fick komma bort ett tag!

Men en dag....

..........

Det har varit lite mycket de senaste dagarna. Mamma... ja, jag hoppas att det vänder nu. Vi har varit och hälsat på henne flera gånger... pappa har bjudit på mat och fika i cafeterian... ibland har hon orkat följa med, ibland inte. Men hon har, peppar peppar, slutat blöda...

Sven-Erik. Ja, det är som det är. Varje dag.

Å en dag...

7 kommentarer:

Nonna sa...

Visst är det underbart att få drömma, min man han drömmer jämt framför resesidorna, kollar priser och avgångar och hotell för framtiden..Nu när han utbildar sig så finns inte resemöjligheten, men som sagt, drömma inför framtiden kostar inget.
Hoppas din mor nu orkar komma tillbaka, om det är meningen så gör hon det, annars finns en annan väg utstakad för henne. Under tiden får ni nära och kära finnas och visa er kärlek.
Till Sven-Erik går du när det blir tid för det..Kram Nonna

Eleonora sa...

Visst är det härligt att man kan drömma sig bort ett tag!

Renée sa...

Om jag vann en storvinst så lovar jag att jag skulle köpa en resa till dig till Grekland! Åh vad mycket du behöver bearbeta nu... Ibland kan man undra hur mycket mer man ska orka och ändå gör man det ju... Märkligt... Du ska veta att jag tänker på dig...
Kram...

✿Ewa sa...

Det är härligt att drömma sig bort ibland. Bilder just ifrån Grekland brukar ofta vara så otroligt vackra. Man blir så sugen på att åka till det vackra, härliga, varma.

Jag såg på programmet som du skrev om...tänkte på dig hela tiden. Oj vilken klump i halsen jag hade en lng stund efteråt.
Hjärtekramar

Pia sa...

Underbart att du kan drömma dig bort i tanken och med internet. Kan ge mycket ork, kraft och styrka....och framför allt en stunds lycka <3 //Kram

kajsa sa...

Jag hoppas av hela mitt hjärta att din mamma börjar må bättre!/Kram

caja sa...

Att fly bort verkligheten ett tag i drömmar är ett bra sätt att samla en gnutta energi.....//c