tisdag 26 augusti 2008

Man måste skriva...

... om "Sola i Karlsta´" också. När de stunderna kommer....

För nyss kom hon hem, Carolina, glad som en lärka... för hon skulle också få en ny dator! Hon går ju om sitt första år på gymnasiet, och igår var hon lite deppad över att alla andra i klassen skulle få nya, och "mycket bättre" datorer än henne. Då var tårarna hotande nära....

Men så... vips... dök hon upp här hemma, alldeles nyss, hämtade sin "gamla fula" dator... skrattade både åt regnet därute, och mycket att bära.... lycklig som bara en 17-åring kan bli över att få en alldeles ny dator. Hon också.

Ni vet... då blir en mamma, oavsett allt allt annat, ganska varm i hjärtat.

Tack Gud....

14 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt med de små positiva sakerna, som trots allt betyder så mycket!

Elzie sa...

Glamour ja. Den tittade jag på för många år sen när jag var arbetslös. Bra tidsfördriv och inget hände egentligen. Så man behövde inte tänka för att titta på den.
Vad roligt för tjejen att hon också fick en dator. Känns väl som en liten seger.
Hoppas ni får en bra dag.
Kram Elzie

Marianne sa...

Hoppas att sola ska skina ofta och mycket på er! Ens egna "bekymmer" bleknar lite när man läser om din makes öde. Jag önskar dig många glädjestunder att hämta styrka ur.

Jag hittade hit från Trollpackan, men det kunde lika gärna ha varit från Musikanta.

~ Eva ~ sa...

Ja då du Elisabeth blir man som Mor bara gladast :-))) Vad roligt Carolina!!!

Kramen!

Anonym sa...

Vad roligt för henne :-) Ja, visst är det solsken ibland också,,, och vad skönt att du kan bevara dessa stunder också i ditt hjärta.

Hoppas du får en bra dag idag.
Kramar

Annela sa...

åh, vad härligt! Klart att tösen ska ha en dator!!
kramar, vännen...

Anonym sa...

Så härligt för Carolina att få den nya datorn hon så gärna ville ha. Och så underbart för dig att se henne glad. Det gäller att ta vara på de små positiva händelserna.

Många kramar till er båda två!

Anonym sa...

Jätte skönt att få vara som "alla andra", få samma förmåner och vara med. Jätte skönt också med flykten till tv:ns värld. Jag flyr dit ibland jag med, dock inte till glamour (det var många år sedan när jag var sjuk) Nej, nu flyr jag med "min" Mc Dreamy, Dr House och många andra trevliga figurer, det måste vi få unna oss alla.
:-)

Anonym sa...

Så roligt! Klart att Sola ska ha en ny dator! Önskar en båda massor av dagar med glädje i!
kramar i massor
Ewa

Jessica sa...

Åhhh vad skönt det måste kännas, att se C glad.Det är härligt att läsa minsta lilla positiva sak du/ni kan hitta i er vardag, ni behöver det och ni är väldigtväldigt värdadet.
Stor kram

UllaMona sa...

Så bra att caroline fick en ny dator, som mor blir man så glad när ens barn mår bra.
kramen

Anonym sa...

Vad glad jag blir när jag läser om hennes nya dator.Visst blir man lyckligare när ens barn e glad o lycklig. "Fniss" jag brukar sjunka ner i fotöljen när jag kommer hem o vila foten till Glamour och jag tycker det är helfjantigt men kan inte låta bli o titta.Mina nära kära tycker jag e helfjompig.Det som är så bra e att man kan missa flera avsnitt och det har inte hänt så mycket.
Kram på dig
ewa

Anonym sa...

Värmande glädje, sprittande och smittande. Jag kan verkligen förstå lyckan över en ny dator. Kram till er båda.

Anette sa...

inget läker så bra som ett barns leende....måtte du få många sådana.