torsdag 28 augusti 2008

Så tårarna rann...

... skrattade vi alldeles nyss. Jag och Carolina...

Åt något så fånigt som att vi kom på hur synd det är om hundarna. Som inte vet om de ska pinka från höger eller vänster sida....
Åtminstone herr Pontus P verkar ha stora problem att välja sida....

Det var nästan magiskt.... skrattet som bara bubblade upp... och ju mer tokigt vi sa, desto mer skrattade vi.
Carolina bad mig vara tyst, för hon höll på att kissa på sig...

Det var nästan magiskt.... och det var så så länge sedan vi skrattade så där.

..........

Det har varit en bra dag.
Blev bjuden på kaffe hos mamma och pappa. Både jag och Carolina fick fina presenter som de hade köpt i Turkiet. Jag blev så så glad....

Nu ska jag försöka sova... för imorgon förmiddag har jag ett viktigt möte.

SEN... imorgon kväll så är vi bjudna på middag (jag, Carolina, mamma och pappa) hos en släkting till oss som bor utanför stan. Då sådant inte händer så ofta nu... så är det något som både jag och Carolina ser fram emot.... mycket!!


Så en bra dag, mitt i eländet.... och framförallt en kväll som förgyllde inte bara stunden, utan även lämnade kvar en känsla av någonting som jag hoppas ska växa.... hopp.

15 kommentarer:

Anonym sa...

HÄRLIGT!!

Marianne sa...

Härligt! Hoppas ni får många fler tokerier att skratta åt! Och ha det nu riktigt trevligt i kväll!

chaos sa...

Åh, vad härligt att ni fick skratta så! Skratt och humor betyder så mycket, och är så viktigt! Det lättar upp även de tyngsta dagar och stunder!

Stor varm kram från Chaos som blir så glad för din/er skull!

UllaMona sa...

Va härligt att läsa att du skrattat gott...jag blir så glad över det.
Ha en fin helg
Kram//UllaMona

Anette sa...

ett skratt som bara bubblar upp i kroppen och sedan exploderar....

Härligt att ni låter er ha kul :)
Hoppas att ni får en skön helg och att det har slutat regna i Ume..
kramar

Anonym sa...

Ha nu en riktigt bra kväll, njut och släpp loss skrattet igen :) man mår så himla bra när man har sånna "psykbryt" som jag och sonen kallar dem...vi brukar också ha sånt :) det är underbara...Stor varm kram...och må bäst!

Gisan sa...

Ja Ja Ja massor med hopp vill jag att ni ska ha i ert liv! Kramar...

Anonym sa...

Sådana "skrattbryt" är underbara. Tur att de finns. Och visst är det väl synd om hundarna som varje gång måste bestämma om de ska pinka åt höger eller vänster. Tänk de som har beslutsvånda...

Ha en fin helg! Kram på er!

✿Ewa sa...

Sratt är förlösande det är underbart att skratta så att tårarna rinner.

Jag minns själv känslan av ett skratt för länge sedan efter en tung period då jag efteråt kände en så ovan men skön känsla i kroppen. Och jag på något underligt sätt just då förstod hur himla lessen jag hade varit och så länge.

En skrattfylld helg önskar jag er :)!

Unknown sa...

Hurra! Vad glad jag blir... mitt visdomsord "fniss" blir - NJUT i fulla drag.

Kram,

//Harriet

Anonym sa...

Härligt med skratt !!!
Kramar Nalle

Anonym sa...

Efter ett tips om din sida har jag nu den senaste veckan suttit i timmar och läst tillbaka i din blogg. Så stark du ändå verkar vara efter det som drabbat er familj. Jag känner så för er. Själv har jag förlorat min "gamla" pappa. Efter en kraftig stroke 2005 sitter han i rullstol med halvsidig förlamning och dessutom afasi. Åh vad jag saknar att kunna föra en dialog med honom. Bara att höra hans hälsning när jag kom på besök tidigare. I dag säger han bara Ja...oavsett vad man frågar honom om eller säger till honom. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du och Carolina fick en trevlig kväll och att det snart ska vända för er.

mossfolk sa...

Här var ju flera inlägg att läsa ikapp. Och så glad jag blev över att läsa det här senaste! Hoppas att det blir många fler sådana skrattstunder framöver!

Eleonora sa...

Ett gott skrat förlänger livet! Härligt att ni fick det.

Det är alltid trevligt att få gå bort på middag. Ni ska ha så gott båda två och kramisar till er.

Christina sa...

Härligt med ett skratt och det behöver ni så väl.
Ha det gott vännen
Kram