tisdag 4 maj 2010

Idag fick jag en kram...

... av en tjej på Rk. En ung tjej... och en av de där mest modiga och starka människorna som man bara tackar livet för sen. Att man fått möta. De som förmedlar, ofta väldigt ödmjukt, vad verkligt mod handlar om.
Hon har gått igenom mycket i sitt unga liv... mycket. Å ändå så har hon styrkan att möta det varje dag...
Jag kan bara beundra henne... och vara tacksam. För det jag har ändå...

..........

Jag har skrivit om annat också... men det fick sparas som utkast. Jag blev för trött...
Men kramen var viktig att få bli berättad om ikväll... någe vackert att minnas.
"... alla människors möten borde vara så."

3 kommentarer:

~ Hennes Rum ~ sa...

Sä märkligt...jag satt just också och skrev några rader om...möten.

Vad fint det här mötet med kramen var ♥
Och Du om någon, förstår att värdesätta.

Sov så gott när det är så dags, min vän.
Jag gör tidig natt inatt :-)

Många kramar från Eva

Ruta Ett sa...

Det är härligt med människor som vågar bjuda på sig själv. Jag önskar att fler gjorde det. En kram kan verkligen rädda ens dag. Jag skickar också en, fast det är inte riktigt detsamma via datorn.
kraaaaaaaaaam

Elisabeth sa...

mORMORSHEM: Tack snälla vän.. och jag tror också att det är lika viktigt att kunna ta emot en kram som att ge en. Det är som att knyta en rosett av två snören... båda behövs för att det ska bli bra. Hoppas att du får en fin dag idag, med mycket mormorsmys... Kram..

rUTA ETT: Jag kan bara hålla med dig min vän, en kram kan verklien rädda ens dag... och då jag vet att du har samma åsikt som jag, att kramar är viktiga oavsett från vilket medium den ges och tas emot, och att det är tanken som räknas... så kommer här en riktigt varm kram tillbaka till dig! Kram..